محیط زیست

کاهش گرمایش جهانی دست یافتنی است؟

به گزارش خبرگزاری افق میهن، میانگین دمای کره زمین هر سال افزایش می یابد و موضوع گرم شدن کره زمین یکی از مسائلی است که جنجالی ترین مباحث بین متخصصان و کارشناسان حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوایی تغییر کرده است و کارشناسان این حوزه همواره به دنبال راه حل هایی برای کاهش میانگین دمای کره زمین هستند.

اثرات گرمایش جهانی بی شمار است، نفوذ توده های گرد و غبار به کشورها، طوفان، آتش سوزی، خشکسالی، بالا آمدن سطح آب دریاها و کاهش منابع غذایی تنها بخشی از پیامدهای افزایش دمای جهانی است.

کارشناسان با الهام از نمونه‌های گذشته دود و ذرات آتشفشانی که با پوشاندن جو زمین را خنک می‌کنند، معتقدند غبار الماس در استراتوسفر می‌تواند نور خورشید را منعکس کند و گرما را کاهش دهد.

در مبارزه با گرمایش زمین، دانشمندان راه حل های بحث برانگیزی دارند مهندسی زمین از جمله ریختن آهن در اقیانوس ها و پرتاب آینه به فضا برای خنک کردن سیاره. یکی از پیشنهادات روش ژئومهندسی خورشیدی است که تزریق می شود آئروسل استراتوسفریک شامل پاشیدن ذرات معلق در هوا به داخل استراتوسفر برای ایجاد یک اثر خنک‌کننده مشابه زمستان آتشفشانی برای کاهش اثر خورشید است.

در گذشته، فوران‌های آتشفشانی میلیون‌ها تن دی اکسید گوگرد در استراتوسفر آزاد می‌شد، جایی که آئروسل‌های سولفات از واکنش با بخار آب و سایر گازها تشکیل می‌شدند. آئروسل ها نور خورشید را به فضا منعکس کردند و زمستان های آتشفشانی ایجاد کردند. دانشمندان از آن رویداد برای تزریق آئروسل های سولفات الهام گرفتند. جو را در نظر گرفتند.

با این حال، آنها دریافتند که تزریق گوگرد مصنوعی می تواند منجر به باران اسید سولفوریک، آسیب به لایه اوزون و اختلال در الگوهای آب و هوا در پایین اتمسفر شود، بنابراین هفت ماده دیگر از جمله گرد و غبار الماس را آزمایش کردند. از آنها بود.

نتایج نشان داد که ذرات الماس در انعکاس تشعشعات بسیار موثر هستند و می توانند برای مدت طولانی تری بدون تجمع در هوا باقی بمانند و کارشناسان تغییرات آب و هوایی می گویند که تزریق سالانه پنج میلیون تن الماس به استراتوسفر می تواند باعث کاهش سطح زمین شود. درجه حرارت ۱.۶ درجه و کاهش بالقوه گرمایش جهانی.

کاهش ۳ درجه ای دما با رنگ خاکستری خیابان های لوس آنجلس

برای مقابله با امواج گرما فعالیت ها و اقدامات متعددی توسط کشورها و شهرها در نظر گرفته شده است ده آنجلس خیابان های خود را با CoolSeal رنگ می کند، رنگ خاکستری روشن که دمای لس آنجلس را تا سال ۲۰۳۸ سه درجه کاهش می دهد و شهر نیویورک بیش از ۶.۷ میلیون سقف را با پوشش بازتابنده سفید رنگ آمیزی کرده است.

محققان می گویند سقف های سفید دما را تا ۲.۶ درجه فارنهایت کاهش می دهند، اما همچنین باعث کاهش بارش یا کاهش دما می شوند و در زمستان به گرمایش بیشتری نیاز دارند.

چین با ۳۰ شهر اسفنجی جدید با سیل مبارزه می کند. این کشور طرح شهر اسفنجی را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد، دولت ۱۲ میلیارد دلار بودجه برای پروژه های استفاده مجدد از آب فراهم کرده است و تا سال ۲۰۲۰، این کشور می خواهد ۸۰ درصد شهرهای چین از سه چهارم آب باران خود استفاده مجدد کنند. این پروژه به طور همزمان خسارات ناشی از سیل و خشکسالی را کاهش می دهد.

شهر میامی ساحلفلوریدا یک برنامه پنج ساله ۵۰۰ میلیون دلاری کارهای عمومی را برای مبارزه با افزایش سطح دریا راه اندازی کرده است که جاده ها را بالا می برد، پمپ ها را نصب می کند و مسیرهای ارتباطی فاضلاب را برای جلوگیری از سیل در هنگام جزر و مد بالا می برد. جلوگیری کند

کلمبیا همچنین در حال تولید گیاهان قهوه مقاوم در برابر قارچ ها و آفات است و گرم شدن کره زمین چرخه رشد را مختل می کند و گیاهان را ضعیف می کند و آنها را در برابر آفات باز نگه می دارد.

آیا گرمایش زمین قابل دستیابی است؟

توافقنامه آب و هوای پاریس؛ بزرگترین برنامه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

بزرگترین برنامه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، توافقنامه آب و هوای پاریس است، در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵، ۱۹۶ کشور توافق کردند که گرمایش زمین را تا دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطح ۱۸۸۰ محدود کنند. برای دستیابی به این هدف، انتشار جهانی گازهای گلخانه ای باید تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد، اما پس از آن کشورها با ۱.۵ درجه سانتیگراد موافقت کردند.

Climate Clock نشان می دهد که با نرخ فعلی، تا ۱۵ سال دیگر به این سطح خواهیم رسید و در صورت رسیدن به این هدف، جهان ۳۰ تریلیون دلار در کاهش بهره وری، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی و کاهش بهره وری صرفه جویی خواهد کرد. کشاورزی است.

تعهدات فعلی اقلیمی برای تحقق اهداف توافقنامه پاریس کافی نیست و ممکن است گرمایش زمین از ۱.۵ درجه سانتیگراد فراتر رود، اما مشخص نیست که افزایش دما چقدر خواهد بود.

هدف جهانی مبتنی بر توافق پاریس و محدود کردن میانگین افزایش دمای کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به هدف قبلی، هدف بلندپروازانه تری تلقی می شود و دستیابی به این هدف از اثرات مخرب تغییرات اقلیمی از جمله امواج شدید گرما جلوگیری می کند. . ، خشکسالی، طوفان و همچنین افزایش سطح آب دریاها و اختلال در اکوسیستم.

بر اساس تحقیقات جدید، انتظار می رود گرمایش زمین از آستانه تعیین شده در توافقنامه پاریس ۲۰۱۵ فراتر رود، اما مشخص نیست که این افزایش چقدر رخ خواهد داد و تنها راه برای به حداقل رساندن میزان گرمایش جهانی این است که کشورها عملی تر عمل کنند. و تعهدات جدی به آب و هوای جهانی و کربن زدایی سریعتر اقتصاد آنها به کاهش زمان گرم شدن سیاره کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا