اخبار اقتصاد ایران

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای میوه نوروزی/ ۵ عدد گوجه سبز نوبرانه، نیم میلیون تومان! :: ایران تحلیل

رئیس سازمان تعاون روستایی مرکزی کشور با تایید تاثیر همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان در کاهش تقاضای میوه از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضا خبر داد.

به گزارش ایران تحلیل، ایوب فصاحت رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز با تایید تاثیر همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان بر کاهش تقاضای میوه از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه باعث تنظیم بازار میوه در عید گذشته شد حذف دلال ها بود و همین امر باعث تعدیل قیمت ها شد.

وی با بیان شیوا در مورد مازاد میوه و امکان نگهداری آن گفت: در پرتقال مازاد وجود دارد زیرا تولید پرتقال در سال ۱۴۰۲ زیاد بود اما در مورد سیب حتی اگر مازاد باشد امکان پذیر است. به مقاصدی مانند هند، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران نیز در خصوص وضعیت بازار میوه در شب عید شب گذشته توضیحاتی ارائه کرد و گفت: آنچه بیش از هر چیز بر بازار میوه شب عید تأثیر گذاشت همزمانی آن با ماه مبارک رمضان بود. و کاهش مصرف میوه و تخمین زده می شود که این کاهش تقاضا تا حدود ۳۵ درصد افزایش یافته باشد.

وی افزود: معمولا در ماه های رمضان، محرم و صفر کاهش مراسمات باعث کاهش تقاضای میوه می شود.

کارگر همچنین گفت: مازاد بازار میوه در شب عید می تواند منجر به جذب این محصولات به مقاصد صادراتی شود. با این حال، از اواخر اردیبهشت وقتی میوه های بهاره در بازار موجود است، تقاضا برای سیب و پرتقال همچنان وجود دارد، اما پس از آن دیگر تقاضا برای این میوه ها وجود ندارد.

این میوه کوچک و جذاب همیشه قیمت بالایی داشته و نوع جدید آن میلیونی به فروش می رسد. ۵ عدد گوجه سبز با قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در بسیاری از مغازه های تهران گوجه سبز هم اکنون با قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

رب بادام قیمت های متفاوتی دارد و در هر شهر و مکانی قیمت آن کم و زیاد می شود. به عنوان مثال در بالای شهر تهران قیمت این میوه جذاب به کیلویی ۲ میلیون و در وسط شهر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا