محیط زیست

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور / امروز در کدام استان‌های کشور باران و برف می‌بارد؟

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز و روز شنبه در ارتفاعات البرز بارش باران خواهد بود. استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق واقع در نیمه غربی، شمال شرق، مناطق جنوب، برخی از مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، یکشنبه در اکثر نقاط کشور و دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق نیمه شرقی، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز روز سه‌شنبه در مناطقی از غرب و جنوب غربی سواحل دریای خزر، برخی مناطق در شمال غربی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. ، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و غربی و البرز.

وی گفت: دریای خزر و مناطق شرقی خلیج فارس امروز مواج، دریای خزر و خلیج فارس در روز شنبه، دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود. و خلیج فارس و مناطق شرقی دریای عمان روز سه شنبه افزود: بارندگی این پنج روز در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود و حداکثر بارندگی روز شنبه در گیلان، یکشنبه در سال جاری خواهد بود. گیلان، مازندران، قم، شمال اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شرق خراسان جنوبی و دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: وزش باد شدید تا شدید از روز شنبه در بوشهر و شرق سمنان، روز یکشنبه در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق و دوشنبه در نواحی شرقی پیش بینی می شود. کشور. و از شنبه تا دوشنبه در اکثر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما خواهد داشت.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداکثر ۱۸ و حداقل یک درجه سانتی گراد است و در روز شنبه آسمان نیمه ابری با افزایش تدریجی ابر و گاهی اوقات پیش بینی می شود. وزش باد با حداکثر ۱۵ و حداقل ۴ درجه سانتی گراد. خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا