کشاورزی

کاهش ۱۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی

نتایج طرح آماری ذبح دام کشتارگاه های رسمی کشور در ماه دی امسال منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز انواع دام های ذبح شده در کشتارگاه های رسمی کشور تعیین شد. دی در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۳۵۱۰ تن گزارش شد که نسبت گوشت گاو و گوساله بیشتر از سایر گونه های دام بود.

بر اساس نتایج این بررسی، گوشت گاو و گوساله با ۱۸۲۲۶ تن، ۵۴.۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۱۸۸۱ تن، گوشت بز و بز با ۲۲۶۶ تن و سایر گونه های دامی با ۱۱۳۷ تن معادل ۳۵.۴ درصد، ۶.۸ درصد و ۳.۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده است.

مقایسه عملکرد کشتارگاه های رسمی کشور دی سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۴۰۱ کاهش ۱۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی کشور را نشان می دهد. میزان تولید گوشت در دی در سال ۱۴۰۲ نسبت به همین ماه در سال ۱۴۰۱، گوسفند و بره ۲۹ درصد، بز و بز ۱۹ درصد، گاو و گوساله ۱۲ درصد، گاومیش و گوساله ۱۴ درصد و شتر ۹۳ درصد افزایش داشته است. و گوساله ها

نتایج این طرح پیمایشی نیز نشان می دهد که میزان گوشت قرمز عرضه شده در کشتارگاه های رسمی کشور رو به افزایش است. دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا