اخبار اقتصاد ایران

کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت گوجه فرنگی در بازار :: افق میهن

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: روزانه ۲۲ تا ۲۳ هزار تن انواع میوه، صیفی جات و تره بار در میدان مرکزی به فروش می رسد که از این میزان ۲ تا ۳ هزار تن مازاد بر تقاضا است.

به گزارش افق میهن، اکبر یاوری از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات، قیمت گوجه فرنگی در هفته های اخیر با نوساناتی همراه بوده است. او فرض کرد که این منجر به تعادل در بازار شده است.

به گفته وی، با افزایش حجم صادرات خیار به دلیل ایام اربعین و تاخیر در برداشت، قیمت خیار کاهش یا افزایشی نداشته است.

یاوری قیمت فعلی گوجه فرنگی بویین زهرا و قزوین را ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان، گوجه شیرازی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، خیار گلخانه ای را ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان و خیار اصفهان را ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۲۲ تا ۲۳ هزار تن انواع میوه، صیفی جات و میوه های خارجی در میدان مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حجم عرضه نسبت به تقاضا، ۲ تا ۳ هزار تن روزانه تن بار در میدان به دلیل کمبود خریدار باقی می ماند.

وی قیمت فعلی هر کیلو انبه را ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انجیر سیاه در میدان ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان، انجیر زرد ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان ۷۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان است. هلو ۱۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ تومان و آلو سیاه ۲۰۰۰۰ تومان. ۳۰ هزار تومان، شهد شبرنگ ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، گلابی ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و انگور عسگری ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا