اخبار اقتصاد ایران

کاهش ۲۸.۳ درصدی تولید خودرو و قطعات در آبان ماه امسال نسبت به سال گذشته

بر اساس آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس، تولید و فروش خودرو و قطعات آن در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱ و ۱۱.۲ درصد کاهش نشان می دهد. تاکید دولت سیزدهم بر افزایش تولید و عرضه بخشی برای ایجاد ثبات در بازار است.

ایران تحلیل، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس، تولید خودرو و قطعه در آبان این ماه نسبت به مهر این ماه ۵.۳ درصد رشد داشته است اما در مقایسه با آبان ماه ۱۴۰۱ کاهش ۲۸.۳ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در هشت ماهه امسال تولید خودرو و قطعات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ یک درصد کاهش داشته است.

در زمینه شاخص فروش آبان در این ماه فروش خودرو نسبت به مهرماه امسال ۲۴.۲ درصد رشد را به ثبت رساند.

همچنین شاخص فروش خودرو و قطعات در آبان ماه امسال نسبت به آبان در سال گذشته، ماه با ۲۲.۴ درصد کاهش و از ابتدای امسال تا پایان آبان همچنین فروش خودروهای صفر کیلومتر نسبت به سال قبل ۱۱.۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش شاخص تولید و فروش صنعت و معدن در ۸ ماهه سال جاری

در حوزه صنعت بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، تولید در آبان در این ماه نسبت به مهرماه امسال ۴.۴ درصد کاهش و تولید آبان ماه امسال نسبت به آبان سال گذشته کاهش هشت درصدی را نشان می دهد.

تولید کل بخش صنعت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است.

شاخص فروش در بخش صنعت آبان در این ماه نسبت به مهر امسال ۲ درصد رشد اما نسبت به مدت مشابه آبان در ماه قبل ۷.۷ درصد کاهش و در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۰ ۰.۴ درصد کاهش را به ثبت رساند.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط مرکز پژوهش های مجلس، در بخش معدن، تولید در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل ۶.۷ درصد کاهش را تجربه کرده است.

در آبان ماه تولید در حوزه معدن در سال جاری نسبت به مدت مشابه آبان در ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش و ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

شاخص فروش در بخش معدن، در آبان رشد ۱.۵ درصدی در این ماه نسبت به مهر امسال آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به آبان ماه سال گذشته ۱۷.۸ درصد کاهش داشته است.

شاخص کل فروش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد رشد نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا