اقتصاد جهان

کاهش 14 درصدی درآمد بزرگترین بانک انگلیس

گروه بانکی لویدز در گزارشی در روز پنجشنبه اعلام کرد که سود پیش از مالیات این بانک در نیمه اول سال جاری با ۱۴ درصد کاهش به ۳.۳ میلیارد پوند (۴.۲۵ میلیارد دلار) رسیده است.

اگرچه سود کمی بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود، اما شرایط معاملاتی سخت‌تر از حد انتظار و افزایش هزینه‌ها به شدت به سهام بانک لویدز ضربه زد.

بر اساس برآوردهای اجماع بانکی، تحلیلگران انتظار داشتند که بزرگترین وام دهنده وام مسکن بریتانیا سود قانونی قبل از مالیات ۳.۲۱ میلیارد پوند برای شش ماه منتهی به پایان ژوئن و ۱.۵۸ میلیارد پوند برای سه ماهه دوم گزارش کند.

بزرگ‌ترین بانک‌های متمرکز داخلی بریتانیا، لویدز و رقیب NatWest، در سال‌های اخیر با افزایش چندباره نرخ بهره بانک مرکزی، به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته‌اند.

اما اقتصاد بریتانیا همچنان در حال رکود است و رشد آهسته ای را تجربه می کند و چشم انداز بلندمدت این دو بانک را تهدید می کند.

چارلی نان، مدیر اجرایی بانک لویدز، با اشاره به تورم سرسختانه و بهبود آهسته اقتصاد، گفت زمانی که او استراتژی جدید بانک را در سال گذشته ارائه کرد، وضعیت دشوارتر از حد انتظار بود.

بر اساس این گزارش، هزینه های عملیاتی این بانک در این مدت ۷ درصد افزایش یافته و به ۴.۷ میلیارد پوند رسیده است.

سهام لویدز نیز در معاملات بازار سهام ۳ درصد کاهش یافت. فروش گسترده در بازار سهام بریتانیا، FTSE 100 را ۰.۷ درصد کاهش داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا