اقتصاد جهان

کاهش 35 درصدی سود جنرال موتورز در پی تعرفه های ترامپ

این شرکت دیروز اعلام کرد که سود این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این بخشی از کاهش به دلیل از دست دادن ۱.۱ میلیارد دلار آمریکا به دلیل تعرفه تحمیل شده توسط دولت ایالات متحده است.

اگرچه نتایج اقتصادی فراتر از پیش بینی تحلیلگران بود ، جنرال موتورز هشدار داد که نیمه دوم سال جاری پایین تر از نیمه اول خواهد بود.

به گفته این شرکت ، فروش در آمریکای شمالی رشد کرده است و فروش کامیون های جدید و شاسی به طور خاص مورد استقبال گسترده قرار گرفت. این رشد تا حدی فشار تعرفه ها را جبران کرده است.

براساس گزارش منتشر شده ، سود سالانه جنرال موتورز در مدت مشابه سال قبل ۳۵.۴ درصد کاهش یافته و به ۱.۹ میلیارد دلار رسیده است. کل گردش مالی این شرکت نیز با ۱.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۷.۱ میلیارد دلار رسید.

ایالات متحده از ابتدای ماه آوریل تعرفه ۲۵ درصدی را تحمیل کرده است که تأثیر قابل توجهی در خطوط تولید جنرال موتورز در مکزیک ، کانادا و کره جنوبی داشته است. علاوه بر این ، شرکت های خودروسازی با تعرفه های جداگانه برای قطعات فولادی ، آلومینیوم و اتومبیل مورد اصابت قرار گرفتند.

کارشناسان جنرال موتورز گفتند که به دلیل عدم مشوق ها و ابزارهای جبران خسارت ، اثرات تعرفه در سه ماهه دوم بسیار زیاد است.

جنرال موتورز ، دفتر مرکزی در دیترویت ، میشیگان ، در پیش بینی خود برای نیمه دوم سال ، به نقل از عواملی مانند کاهش فصلی در تولید ، افزایش هزینه های مدل های جدید و تأثیر تعرفه ها در دو فصل متوالی.

واکنش جنرال موتورز به بحران تعرفه: تغییر در خطوط تولید

در گفتگو با CNBC ، پل جاکوبسون گفت که مدیر مالی Motors که اولین سه ماهه سال برجسته تعرفه ها بود و افزود که اقدامات جبران خسارت می تواند باعث افزایش حاشیه سود سودآوری شود.

وی همچنین گفت که این شرکت سعی دارد حداقل ۳۰ ٪ از دست دادن تعرفه ها را با تطبیق تولید ، کاهش هزینه مورد نظر و حفظ قیمت گذاری جبران کند.

به گفته ژاکوبسون ، اجرای پروژه های سرمایه برای بازسازی ساختار تولید شرکت ۱۸ تا ۲۴ ماه طول خواهد کشید.

از این نظر ، جنرال موتورز در ماه ژوئن اعلام کرد که طی دو سال آینده ۴ میلیارد دلار آمریکا را برای افزایش ظرفیت تولید در میشیگان ، کانزاس و تنسی هزینه کند. هدف از این پروژه استفاده از ظرفیت خالی بازار داخلی است. عملی که پاسخی برای تعرفه واردات ترامپ در اتومبیل های نهایی است.

همچنین برنامه هایی برای انتقال تولید دو مدل از شورولت بلازر و شورولت اکوینکس به ایالات متحده ارائه شد. اتومبیل هایی که قبلاً در مکزیک جمع شده بودند.

در همین زمان ، تولید ترکهای شورولت در کره جنوبی هنوز جابجا نشده است. ژاکوبسون گفت: “با وجود تعرفه ها ، مدل ترکها هنوز هم سودآور است.” وی گفت: “ما هنوز تصمیم نهایی در مورد آینده تولید در کره جنوبی نگرفته ایم زیرا اوضاع مشخص نیست.”

نماهای تجاری و واکنش بازار

ترامپ اول اوت (۱۱ مرداد او مهلت تحقق توافق نامه های تجاری با کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی را تعیین کرده است. در صورت اختلاف نظر ، کره جنوبی با تعرفه ۲۵ ٪ در معرض صادرات خودرو در ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

جیکوبسون گفت: “ما امیدواریم که ایالات متحده و کره جنوبی بتوانند به توافق دو جانبه برسند.” “صنعت خودرو برای هر دو طرف در این مذاکرات بسیار مهم است.”

پس از انتشار گزارش مالی بد جنرال موتورز ، این شرکت با ۶.۶ درصد سقوط کرد و ساعت ۱۱:۳۰ بعد از ظهر در نیویورک سقوط کرد. (ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر.

این کاهش تنها یک روز که در آن آمار – صاحب مارک هایی مانند فیات و جیپ – از دست دادن ۲.۷ میلیارد دلار آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به دلیل تعرفه ترامپ خبر داد. Stonetis برای دستیابی به نتایج نهایی مالی خود در ۲۹ ژوئیه (۸) (۸) مرداد) انتشار.

سهام این شرکت از زمان افتتاح بازار در روز سه شنبه با ۰.۳ درصد کاهش یافته است ، اگرچه افزایش ۲.۴ درصدی در پنج روز گذشته ثبت شده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا