اقتصاد جهان

کاهش 50 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه گذشته به دلیل کاهش صادرات از عراق و نیجریه و همچنین ادامه کاهش تولید داوطلبانه توسط برخی دیگر از اعضای ائتلاف اوپک پلاس کاهش یافت.
تحقیقات رویترز نشان می دهد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه گذشته ۲۶.۴۲ میلیون بشکه در روز تولید کرده است که ۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به فوریه کاهش داشته است. این اعداد بر اساس اطلاعات حمل و نقل و منابع صنعت است.
چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس، متشکل از اوپک، روسیه و سایر متحدان، از ژانویه تولید خود را کاهش داده اند تا با اقتصاد ضعیف و افزایش عرضه کشورهای خارج از گروه مقابله کنند. این تولیدکنندگان ماه گذشته اعلام کردند که کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سه ماهه دوم سال جاری ادامه خواهند داد.

وزرای اوپک پلاس روز چهارشنبه برای بررسی سیاست‌های بازار و تولید اعضا تشکیل جلسه خواهند داد. انتظار نمی رود این گروه قبل از نشست کامل وزیران در ژوئن، هیچ تغییری در سیاست ایجاد کند.
بیشترین کاهش تولید در ماه مارس مربوط به عراق و نیجریه بود.
ماه گذشته، عراق متعهد شد که صادرات خود را کاهش دهد تا تولید بالاتر از هدف اوپک را جبران کند. بنابراین انتظار می رود تولید اوپک در مقایسه با فوریه ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.
تولید نفت نیجریه نیز کاهش یافته است و انتظار می رود صادرات این کشور با سرعت بیشتری کاهش یابد.
اوپک ۱۹۰ هزار بشکه در روز کمتر از هدف تولید ماه مارس خود است که بیشتر به دلیل تولید در عراق، نیجریه و گابن است.
عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی تولید خود را نزدیک به هدف نگه داشته اند.
به نظر می رسد تولید ایران که از سهمیه تولید معاف است کاهش یافته است. ایران همچنان به تولید نزدیک به بالاترین سطح خود در پنج سال گذشته که در ماه نوامبر به آن رسیده بود، ادامه می دهد. در نوامبر ۲۰۲۳، ایران با وجود تحریم‌های مستمر آمریکا، بیشترین افزایش تولید خود را به ثبت رساند.
انتهای پیام/۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا