اخبار اقتصاد ایران

کجای اجرای قانون واردات خودرو می‌لنگد؟ اظهارنظر بی‌موقع منظور بازار را بهم ریخت

قانون واردات خودرو که در سال های گذشته در مجلس و در اوج قیمت لجام گسیخته خودرو به تصویب رسید و برای اجرا به دولت ابلاغ شد، یکی از بهترین عملکرد نمایندگان مجلس در دوره کنونی بود. که رو به اتمام است و مجلس هم دلیل عدم اجرای دقیق را درست می گوید. و از دولت سوال بپرسید.

ایران تحلیل به نقل از خبرآنلاین، در چند روز اخیر بار دیگر در حالی که بازار خودرو کشور با آمار تولید کارخانه های داخلی از مرز یک میلیون دستگاه در حال گذراندن روزهای خوبی بود با اظهار نظری نابهنگام. از «منظور» رئیس سازمان برنامه. و بودجه بر اساس عدم اولویت واردات خودرو در دولت! تلاطم شد و دلالان با سوء استفاده از همین جمله و مانور عدم عرضه ارز برای واردات خودرو توسط بانک مرکزی، دوباره مردم را با کابوس گرانی نگران کردند و این در حالی است که تقاضا در بازار با تولید زیاد پاسخ می دهد. و واردات

وزارت حراست با ثبت سفارش ۱۳۰ هزار خودروی خارجی از ده ها شرکت نشان داده است که عزم جدی برای کنترل بازار و ایجاد خودروهای رقابتی و ارزان قیمت دارد، اما چرا تاکنون تنها ۱۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور شده است؟ اجرای این قانون خوب باید با مانعی روبرو بوده که نمایندگان باید به دنبال آن باشند و آن را برطرف کنند.

پیدا کردن مانع کار سختی نیست. یکی از مقامات بلندپایه دولت به صراحت گفته است که این اولویت او نیست و بانک مرکزی البته به درستی می گوید که اولویت های مهمی برای تخصیص ارز از جمله دارو و مواد غذایی دارد. نمی‌خواهد تورم را هم شامل شود.

به نظر می رسد نمایندگان باید در این ماه پایانی دوره نمایندگی خود به گلوگاه بروند و از منبع مشکل را حل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی نیز با توجه به ارقام بسیار ناچیز عرضه ارز برای واردات خودرو نشان داده که موافق اجرای این قانون مردم پسند مجلس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا