اخبار اقتصاد ایران

کدام استانها همستر کامبت را بیشتر جستجو کردند؟

مصلحی تصریح کرد: باید این اراده وجود داشته باشد که گروه ها و افرادی که دارای نفوذ و قدرت هستند و خواست آنها این است که ارتباطات به این صورت محدود بماند تا مردم مجبور شوند به سمت خرید فیلترشکن بروند و بتوانند مستقیما با استفاده از خارجی تعامل داشته باشند. پلتفرم ها یا استفاده جایگزین آنها را ارائه می دهند.

ایران تحلیل به نقل از جماران، آگهی فروش کد مورس همستر کامبت این روزها در اکثر سایت ها و شبکه های اجتماعی قابل مشاهده است. مثلاً چند بار باید پشت به پشت لمس شود، ضربات آرام باشد یا فاصله بین ضربات چقدر باید در نظر گرفته شود. کار با این اپلیکیشن به جایی رسیده است که برای افزایش سرعت صفحه لمسی، قطره، ربات و دستکش می فروشند.

بازار بازی با این اپلیکیشن به اینجا ختم نمی شود. هجمه ای که در برخی از کشورهای جهان به امید درآمدزایی به این سایت شده است، در ایران جنبه دیگری نیز دارد. این اقبال عمومی در ایران بازار فیلترشکن ها را با همه حواشی و ناامنی و گردش مالی هنگفتش داغتر کرده است. اگرچه وعده های تبدیل سکه های این بازی به ارز همچنان مبهم است، اما امید کاربران این اپلیکیشن به کسب درآمد از این مکان است.

«جیمز واکر» کارشناس حوزه ارزهای رمزپایه گفته است که قیمت اولیه یک میلیون واحد کوین همستر احتمالاً ۱۰ دلار است و این رقم ممکن است بیشتر باشد. همچنین دیروز اعلام شد که نماد پروژه مبارزه با همستر در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) در پلتفرم بلاک چین TON ایجاد و ارائه خواهد شد. اما تخمین های حجم فعالیت در این اپلیکیشن نشان می دهد که در صورت داشتن اینترنت مطمئن و پرسرعت و کیفیت صفحه نمایش گوشی خوب و همچنین ۹ ساعت کار بدون وقفه، می توانید به یک میلیون لمس بر روی صفحه نمایش روزانه که طبق برآورد این کارشناس در حوزه ارزهای دیجیتال رقمی معادل ۲.۵ دلار یا ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود. البته باید عواقب آسیب رسیدن به مچ دست و هزینه استفاده از اینترنت و افت کیفیت باتری گوشی را نیز در نظر گرفت.

از زمان فرودین، تلگرام ۱۱۵ میلیون کاربر دارد

مهدی مصلحی، کارشناس امنیت سایبری در گفتگویی با بیان اینکه پلتفرم های خارجی تلاش زیادی برای جذب کاربران جدید دارند، خاطرنشان کرد: بازی ای که تلگرام اخیرا با نام «همستر کامبت» معرفی کرده بود توانست فروردین ۱۴۰۳ حدود ۱۱۵ میلیون کاربر را در سراسر جهان جذب کرده است و روزانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون نفر به طور فعال از آن استفاده می کنند. این در حالی است که واتس اپ بیش از ۴ سال و اینستاگرام بیش از ۳ سال برای رسیدن به چنین رشدی نیاز داشتند.

این کارشناس امنیت سایبری با بیان اینکه جستجوی همستر کمبت در گوگل در ایران بیشتر از طلا، بیت کوین و بورس بوده و این جست و جو در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان و هرمزگان بیش از سایر استان ها انجام شده است، یادآور شد: درصدی نیز انجام شده است. از این افراد کسانی هستند که قبلا از پلتفرم تلگرام استفاده نمی کردند، اما به دلیل شایعاتی که در مورد سود مالی این بازی وجود دارد، این گرایش برای استفاده از این پلتفرم ایجاد شده است. این شرایط باعث افزایش استفاده از فیلترشکن ها شده است، این فیلترشکن ها می توانند بسیار خطرناک باشند و از مکان های نامعتبر خریداری شوند. افزایش استفاده از این فیلترشکن ها باعث رشد جرایم سایبری در جامعه می شود.

نقش تریبون های خارجی در دولت جدید باید روشن شود

وی با برشمردن اهمیت تعیین تکلیف فیلترشکن ها در ایران خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مردم خواسته یا ناخواسته درگیر معضل فیلترشکن ها هستند و سال هاست که می خواهند برای برقراری ارتباط یا جابه جایی فایل ها و اطلاعات معمولی، یک دستگاه قابل اعتماد و پلتفرم قابل اعتمادی که در سطح پلتفرم ها باشد و پلتفرم های خارجی نداشته باشند. متاسفانه چنین بستری از سوی دولت های مختلف مهیا نشده است و تنها راه حلی که در نظر گرفته شده اعمال محدودیت بر بسترهای مشترک قبلی است.

ضرورت تعامل با شبکه های اجتماعی پرطرفدار و ایجاد نمایندگی در ایران

مصلحی با بیان اینکه این تریبون ها در ایران نماینده ای ندارند و هر از چند گاهی قوانین و مقررات و خطوط قرمز ایران را زیر پا می گذارند و در نتیجه راهی جز محدودیت وجود ندارد، ادامه داد: بهترین تصمیم ایجاد تعامل با این هاست. شرکت ها و پلتفرم ها تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند اگر این شرکت ها بتوانند با ایران به توافق برسند و مشمول قوانین و مقررات کشورمان شوند، می تواند دستاورد خوبی باشد. اگر به این توافق نرسیدیم باید پلتفرمی برابر با آنها جایگزین شود تا مشکلات ناشی از فیلترشکن ها اکنون به مردم تحمیل شود. رفع شود و مردم این اطمینان را داشته باشند که اطلاعاتی که انتقال می دهند محرمانه می ماند و حساب های بانکی آنها از امنیت لازم برخوردار خواهد بود.

سود کلان در جیب فروشندگان فیلترشکن چرا بستر فیلترشکن خطرناک است؟

این کارشناس امنیت سایبری یادآور شد: بازار وی. پ- گردش مالی زیادی دارد و هر سال سودهای کلانی به جیب کسانی می رود که از این خلأ قانونی سوء استفاده می کنند و فیلترشکن را به مردم می فروشند. این فیلترشکن ها پلتفرم بسیار خطرناکی دارند، هکرها می توانند آنها را ایجاد کنند. پ. آنها می خواهند با به دست آوردن اطلاعات شخصی و مالی در تلفن های همراه، به همان روشی که مردم از مسدود کننده ها استفاده می کنند، از آنها سوء استفاده کنند.

معامله گران فیلتر شکن در تلاش برای ادامه حضور خود هستند گردش مالی عظیم فیلترشکن ها

وی تاکید کرد: دولت جدید باید با این پلتفرم ها وارد گفت وگو شود تا در ایران نمایندگی داشته باشند و مردم مجبور نشوند برای ارتباط با آنها از فیلترشکن استفاده کنند یا جایگزین مناسب و قابل اعتمادی طراحی کنند تا جایی که اپراتورها فیلترشکن ها در سال هایی که اخیرا به دست آورده اند و نقشی که در تداوم حضور این فیلترشکن ها ایفا می کنند، اشاره کرد و گفت: هموارسازی موارد و مشکلاتی که برای درصد زیادی از جامعه پیش می آید، می تواند زیان بار باشد. به تاجرانی که از این شرایط استفاده کرده اند. برخی از مشکلاتی که در ارتباط با فیلترشکن ها وجود دارد به صورت عادی نشان داده می شود تا موانع دسترسی آسان و مستقیم افراد به این فضاها برطرف نشود. فیلترشکن ها نیز گردش مالی بسیار بالایی دارند و از آنجایی که نهادهای رسمی اعداد و ارقامی ارائه نکرده اند، ارزیابی دقیق این بازار امکان پذیر نیست.

تمایل به غلبه بر محدودیت های ارتباطی

مصلحی تصریح کرد: باید این اراده وجود داشته باشد که گروه ها و افرادی که دارای نفوذ و قدرت هستند و خواست آنها این است که ارتباطات به این صورت محدود بماند تا مردم مجبور شوند به سمت خرید فیلترشکن بروند و بتوانند مستقیما با استفاده از خارجی تعامل داشته باشند. پلتفرم ها یا استفاده جایگزین آنها را ارائه دهند.

Hamster Combat ممکن است نرم افزار خطرناکی نباشد، اما…

وی در ادامه این گفتگو در خصوص خطراتی که استفاده از بازی Hamster Combat می تواند برای کاربران ایجاد کند، توضیح داد: این بازی ها بات اصلی پلتفرم تلگرام هستند و به خودی خود ممکن است نرم افزار خطرناکی نباشند اما علاوه بر این در این بازی بسیاری از کانال های تلگرامی ناشناخته و غیرقانونی با مالکان ناشناس، ربات های تقویت کننده شماره تماس، دستکش های افزایش سرعت صفحه نمایش لمسی و یا دراپ های تسهیل کننده تماس را برای این بازی می فروشند و مردم انگیزه کسب درآمد از این منبع را دارند. آنها وارد خرید و فروش شده اند و به راحتی از تعداد زیادی پول می گیرند و هیچکس مسئول بازگرداندن آن ارقام به مردم نیست. اینها منجر به کلاهبرداری شده است.

هنوز آسیب پذیری های این بازی اعلام نشده است

این کارشناس امنیت سایبری ادامه داد: هر نرم افزاری حتی نرم افزار معتبر دارای آسیب پذیری هایی است، آسیب پذیری های این بازی هنوز توسط شرکت سازنده آن اعلام نشده است و ممکن است این بازی نیز دارای آسیب پذیری بوده و برای افراد خطر ایجاد کند.

تلگرام به هدف اصلی خود رسید

مصلحی گفت: تلگرام به هدف اصلی خود رسید و کاربران خود را جذب کرد تا بتواند با دیگر پلتفرم ها رقابت کند. البته اگر سکه هایی که در این بازی به کاربران داده می شود بعداً در صرافی ها درج شده و قابل نقد شدن باشد، دوباره درصد بسیار بالایی به کاربران این بازی اضافه می شود و در نهایت همه آنها مجبور به استفاده از فیلتر شکن ها نباید فراموش کرد که برنامه ریزی هایی که پلتفرم های مختلف انجام می دهند برای جذب مخاطب و کاربران است. دولت جدید باید برنامه ای برای تعامل با آنها یا معرفی جایگزین محلی داشته باشد تا تکلیف مردم در این زمینه مشخص شود و خطرات استفاده از فیلترهای ناایمن از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا