بانک و بیمه

کدام دهک‌ها می‌توانند وام فوری ۱۵۰ میلیونی بگیرند ؟

به گزارش افق میهن، علی نیک سرشت از اعطای تسهیلات اعتباری دو هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی توسط قرض الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی خبر داد.

این مزایا طبق سیاست های سازمان به واجدین شرایط پرداخت می شود.

وزیر امور اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی برای امسال طبق تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است و بخشی از این تسهیلات به صورت خودگردان در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد. استخدام

هدف این موسسه کمک به کسب درآمد مردم با استفاده از ظرفیت های محیط زندگی و توانایی های خود و خانواده برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی و رفع نیازهایشان است.

به ازای هر نفر چقدر تسکین داده می شود؟

وی افزود: بهزیستی می تواند برای تسهیل اشتغال بیمه شدگان در مراکز خصوصی و تعاونی نیز تسهیلات اعتباری در اختیار متقاضیان قرار دهد. برای هر نفر مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بهزیستی استان اردبیل همچنین به راهکارهای اشتغالزایی دیگر اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه عملکرد به کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را استخدام می کنند یکی از این راهکارها است.

این کارفرمایان می توانند تا سقف ۵۰ درصد حداقل دستمزد مصوب را از کمک های اجتماعی دریافت کنند.

نیک سرشت در ادامه توضیح داد که علاوه بر پرداخت مزایای کارفرما و یارانه جبران بهره وری، امکان پرداخت بیمه سهم کارفرما نیز وجود دارد.

کارفرمایانی که افراد معلول را استخدام می کنند می توانند تا ۳۰ سال از بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند.

همچنین این کارفرمایان می توانند در هنگام استخدام زنان سرپرست خانوار و سایر بیمه شدگان از مشوق های بیمه کارفرما به مدت پنج سال استفاده کنند.

تعداد پرونده های مددکاری اجتماعی افراد و خانوارها در استان اردبیل ۴۰ هزار و ۱۵۸ مورد است که از این تعداد ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر مستمری بگیر و مابقی از مزایای خارج از بیمه بازنشستگی برخوردار می شوند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران واقع شده و دارای ۱۲ شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا