اخبار اقتصاد ایران

کدام دهک‌ها وام ۴۰۰ میلیونی مسکن می‌گیرند؟+جزئیات :: ایران تحلیل

تسهیلات مسکن مستضعفان با سقف فردی ۴۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل ابلاغ شد.

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، ۲۰۰ فقره همت به تسهیلات مسکن ویژه محرومان، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص می یابد.

بانک مرکزی سهم مسکن محرومان از این ۲۰۰ تلاش را تعیین و به بانک های عامل ابلاغ کرده است. وزیر راه و شهرسازی معتقد است: ابلاغ تسهیلات مسکن محرومان و آغاز پرداخت این تسهیلات می تواند به تسریع در ساخت واحدهای مسکونی کمک کند.

بذرپاش پیش از این گفته بود: اگر ۴۰۰ میلیون تومان به هر واحد مسکونی به صورت وام تزریق شود، ساخت مسکن سرعت بسیار خوبی خواهد داشت. این موضوع به ویژه در مناطق شهری قابل مشاهده است.

بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای در اردیبهشت ماه ضمن مشخص شدن سهم بانک های عامل از تسهیلات مسکن محرومان تاکید کرد: بانک ها باید هر سه ماه یکبار عملکرد اجرایی خود را در این بخش به بانک مرکزی گزارش دهند.

در بخشنامه آمده است: پیرو نامه شماره ۷۲۷/۰۳ مورخ ۰۱/۰۶/۱۴۰۳ در خصوص ابلاغ تسهیلات مسکن مستضعفان موضوع بند ۴ بند ۳ تبصره ۱۳ قانون بودجه سال جاری پیوست. به جدول سهام آن بانک برای پرداخت تسهیلات بند قانونی مذکور با سقف فردی مبلغ ۴ میلیارد ریال و تاییدیه سازمان بهزیستی ایران (براساس استقرار این افراد در سه دهک اول درآمد) برای احضار ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به بند ج تبصره مذکور در خصوص سازوکار نظارتی بند مذکور، آن بانک موظف است عملکرد بند مذکور را به صورت فصلی برای ارسال به مراجع ذیربط اعلام نماید.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه نیز به بانک مرکزی ارسال شود.

بانک های کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، مسکن، ملت، صادرات، سپه، ملی و پارسیان موظف به توزیع تسهیلات وام مسکن بین محرومان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا