ترندهای روز

کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

متاسفانه عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شب ولادت امام رضا (ع) بر اثر سانحه بالگرد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراه در مناطقی از استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند. وی دومین رئیس جمهور شهید ایران است.

اولین شهید رئیس جمهور ایران که در دوران ریاست جمهوری خود به شهادت رسید، شهید محمدعلی رجایی بود. وی در سال ۱۳۱۲ در قزوین به دنیا آمد.محمدعلی رجایی در سال ۱۳۵۸ به عنوان رئیس آموزش و پرورش در دولت موقت مشغول به کار شد و پس از آن حامی و وزیر این وزارتخانه شد. وی در اولین دوره ایران تحلیلات شورای اسلامی کاندیدای حزب جمهوری اسلامی بود و به عنوان نماینده مردم تهران ایران تحلیل شد و به عنوان اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران تحلیل شد. پس از عزل و فرار بنی صدر، در دومین ایران تحلیلات ریاست جمهوری به این سمت برگزیده شد و به عنوان رئیس مدرسه شناخته شد.

رجایی کمتر از یک ماه از تصدی ریاست جمهوری در یکی از جلسات شورای امنیت ملی ساعت ۱۴:۴۵ یکشنبه هشتم. شهریور سال ۱۳۶۰ بر اثر بمباران مسعود کشمیری از اعضای متنفذ سازمان مجاهدین خلق در ساختمان نخست وزیری به همراه محمدجواد بهنار نخست وزیر و وحید دستجردی رئیس نیروی انتظامی کشور و گروهی دیگر به شهادت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا