اخبار اقتصاد ایران

کد بورسی خریداران سیمان گیلان در صورت تخلف مسدود می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست با شرکت های بورس سیمان گیلان گفت: تمامی خریداران بورس سیمان و کل زنجیره تولید، توزیع و مصرف حتی در فضای بورس زیر ذره بین هستند.

افق میهن، تیمور پورحیدری جلسه توجیهی و ساماندهی خریداران عمده سیمان گیلان را در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار کرد و اظهار داشت: سیمان در دو کارخانه گیلان با ظرفیت کامل تولید و بارگیری می شود. محل توزیع سیمان خریداری شده شرکت های بورسی و غیر بورسی باید به طور دقیق مشخص، مستند و قابل نظارت باشد در غیر این صورت کد بورسی خریداران متخلف مسدود می شود.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر شبکه های تولید و توزیع از طریق سامانه جامع تجارت، هشدار داد: هرگونه عرضه خارج از شبکه و کارگزاری برای خریداران سهام سیمان غیر از رده های مجاز با کد نقش مربوطه تخلف و ممنوع است.

دبیر تنظیم بازار گیلان هرگونه دستکاری و اختلال در سیستم توزیع و میزان عرضه را به طمع سود بیشتر برای شرکت های فعال در خرید و فروش بورس سیمان مضر و مشمول جرایم هنگفت دانست و گفت: همه فرآیند تولید و بازار سیمان از طریق سامانه‌های آمار تولید برای کارخانه‌ها بوده و از طریق سامانه جامع تجارت می‌توان به‌طور مستمر آن را رصد و پیگیری کرد و در صورت تخلف می‌توان اعمال قانون کرد.

وی التهاب و حباب ایجاد شده در بازار سیمان را موقتی و موقتی عنوان کرد و گفت: این نوسان قیمت متاثر از عدم فعالیت کارخانه ها به دلیل عدم تعادل انرژی بوده است اما نظارت بر روند زنجیره خرید از بورس توزیع سیمان موقتی نیست و برای شرکت ها برای کسانی که موجودی خود را ثبت نکرده و به صنوف واجد شرایط و دارای مجوز عرضه نکرده اند، پرونده تشکیل می شود.

مدیرکل گیلان با بیان لزوم همکاری در مواقع بحران تاکید کرد: اکنون که تولید و عرضه سیمان در دو کارخانه گیلان با ظرفیت کامل است، اولویت خریداران بورس تامین نیاز سیمان در داخل است. استان و ایجاد بی نظمی توسط سودجویان در بازار بی پاسخ نخواهد ماند. بود

وی در پایان پیشنهاد راه اندازی انجمن پخش مصالح ساختمانی گیلان را به مدیران این حوزه داد و گفت: اگر این انجمن برای همگرایی و مدیریت زنجیره تامین تشکیل شود قطعا از شرکت های عضو این انجمن حمایت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا