فناوری

کراس اوور لوکس چینی در راه بازار ایران+ عکس

به گزارش اختزنیوز به نقل از اکو ایران، کراس اوور چانگان S7 یا کراس اوور چانگان دیپال یک کراس اوور شهری محسوب می شود که به زودی بازار چین را به مقصد ایران ترک خواهد کرد تا در اختیار خریداران ایرانی قرار گیرد.

برند دیپال زیر گروه چانگان است. مدیران چانگان به تازگی این برند را در سال ۲۰۲۲ تاسیس کرده اند.

این برند تازه تاسیس خودرو تاکنون دو مدل خودرو به نام های SL03 و محصول دیگز این برند چینی S7 را تولید کرده است.

محصولاتی که با برند دیپال تولید می شدند همگی برقی یا هیبریدی بودند، به نظر می رسد مدیران چانگان به فکر عرضه محصولات برقی خود با برند دیپال هستند.

لازم به ذکر است که این برند خودرویی در بازار چین با نام شنلان شناخته می شود از این رو می توان دیپال را نام بین المللی این برند چینی دانست.

سایپا در دومین نمایشگاه طرح تحول صنعت خودرو دیپال (شنلان) SL03 را در غرفه خود به نمایش گذاشت تا نشان دهد این خودروساز که شریک ایرانی چانگان محسوب می شود بدش نمی آید به محصولات موجود چانگان اضافه کند. نمونه کارها، نگاهی به محصولات تولید شده در زیر مجموعه های این خودروساز چینی بیندازید.

البته نارنجی های جاده خاص اعلام نکرده اند که چه زمانی قصد دارند دیپال SL03 را از چین به آسمان برسانند، اما می توان گفت بدون توجه به بازه زمانی این خودروی برقی، حضور این محصول برند دیپال در سایپا غرفه در دومین نمایشگاه طرح تحول صنعت خودرو یعنی این خودروی برقی در لیست محصولات وارداتی سایپا قرار گرفته است.

البته هنوز مشخص نیست چه شرکتی وارد بازار دیپال S7K می شود؟ آیا خودروسازی سایپا آن را وارد می کند یا شرکت واردکننده دیگری این کار را انجام می دهد؟ اما به نظر می رسد با توجه به استقبال خریداران ایرانی از خودروهای کراس اوور، این خودرو این شانس را دارد که زودتر از سایر محصولات برند دی پال در بازار ایران محبوب شود.

این روزها که سیاستمدار خواهان برقی شدن بازار خودرو است، حضور خودروهایی مانند دیپال اس ۷ می تواند حمایت مدیران را جلب کند تا ورود خودروهای بنزینی وارداتی به بازار روان شود. بازار خودرو نیز با توجه به برنامه های حمایتی سیاست گذار خودرو از جمله کاهش سود بازرگانی، در صورت مناسب بودن قیمت عرضه، از حضور دیپال S7 استقبال خواهد کرد و شمارش معکوس برای حضور آن آغاز خواهد شد.

دیپال S7 هنوز وارد بازار ایران نشده است، بنابراین صحبت در مورد آپشن های احتمالی این خودرو زود است، با این حال، این کراس اوور جمع و جور شهری دارای آپشن هایی مانند رادار نقطه کور (BDS)، رادار برخورد عقب (RCTA)، این است. سیستم از هشدار خروج از خط (LCA)، کمک حفظ خط (LKA) و کمک ترافیک (TJA) استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا