اخبار اقتصاد ایران

کره‌جنوبی، چکیده تجربه «تامین مسکن محرومان از مسیر مسکن‌اجاره‌ای» را به ایران منتقل کرد

تجربه چهار ساله کره جنوبی در “مسکن پشتیبانی اجاره ای” راز موفقیت خود را در “سودآوری برای بخش خصوصی تولیدی” و “تضمین رفاه و عزت از دهک های محروم در این خانه ها” معرفی می کند.

براساس پایگاه داده اطلاعات Diarmirza ، مقامات دولت کره جنوبی پنج سال تجربه را به “تأمین مسکن از مسکن محروم” به وزارت جاده ها به وزارت جاده ها منتقل کرده اند. کلید اصلی مسکن پشتیبانی باید این دو را باز کند ، در غیر این صورت به هدف نمی رسد. دولت کره “خوب بودن خانوارها و عزت مستاجران” را به عنوان یک خط پشتیبانی تعریف کرده است و بخش خصوصی را به “حاشیه ها” نسبت می دهد.

نمایی از مسکن اجاره ای در کره جنوبی

فرید غادیری: شکست بزرگ دولت ایران در طی دو دهه گذشته در مسیر “خانه داری” توسط گروه های محروم با انواع پروژه های مسکن دولتی هرگز برطرف نشده است. وجوه مورد نیاز برای تأمین مسکن ، تأمین پول کافی توسط محرومیت برای تبدیل شدن به صاحب خانه و همچنین جذابیت این برنامه ها برای بخش خصوصی به منظور تحقق اهداف این پروژه است. با این حال ، دولت کره با ۵ سال تجربه توانسته است برای هر یک از این قفل ها “کلید ویژه” ایجاد کند. دیروز کلیدها به دولت کشور ما تحویل داده شدند.

دیروز ، بزرگترین شرکت متعلق به کشور مسئول “زمین و مسکن” در کره جنوبی ، به نام نماینده زیستگاه در تهران ، جلسه ای آنلاین در وزارت مسکن برای انتقال مسکن برای دولت محروم به دولت ایران برگزار کرد. LH مشابه سازمان ملی سرزمین و مسکن کشور ما است ، اما مأموریت آن فراتر از “زمین و مسکن” است و منابع مورد نیاز برای تأمین درآمدی از “مناطق آزاد ، توسعه شهری ، خرده فروشی و حتی سرمایه” را فراهم می کند. همچنین ، الگوی شرکت متعلق به کشور کره در زمینه تأمین زمین و مسکن نیز با ایرانی بسیار متفاوت است.

تأمین مسکن برای “رفاه” نه برای “اضطراری”

محتوای مدیرعامل LH در ارائه وی این است که اصرار دولت کره جنوبی بر “حفظ عزت و عزت خانوارهای ضعیف در جامعه” تأمین مسکن است. خانه هایی که به عنوان یک مسکن اجاره ای برای گروه های هدف اجاره می شوند ، نوعی “سبک زندگی” را در شهرها ترویج می کنند ، نه “صرفاً و به هر حال (با هر کیفیت) ساختمانها برای تسویه خانه ها در مسکن دولتی.” کیفیت مسکن اجاره ای در کره جنوبی با کلمه “غیرقانونی دولت” در ساخت پروژه تضمین نشده است. از سال ۲۰۰۸ ، دولت سیاست های مسکن را برای تأمین مسکن مورد نیاز برای دهک های کم و متوسط ​​جامعه اجرا کرده است و این مسیر هر دهه با قوانین مکمل آسیب شناسی و اصلاح شده است.

بزرگترین سواری به مسکن

بزرگترین گردن هر نوع پروژه مسکن در هر کشور منابع مالی است. در کره جنوبی ، برای مسکن ، پنج طرف مسئول بودجه هستند. دولت ، شرکت LH و مستاجران. دولت حدود ۲ ٪ از منابع مورد نیاز را در قالب “کمک های دولتی و وام دولتی” تأمین می کند ، حدود ۲ درصد توسط LH و ۵ ٪ با پرداخت پول و اجاره توسط مستاجران گروه هدف ارائه می شود. مسکن ایجاد ، مدیریت ، مدیریت و حفظ آن را در روند ۴ سال ایجاد می کند. به همین ترتیب ، این مدل مسکن فقط در ساخت و ساز خلاصه می شود. در جلسه آنلاین ، مدیر کره ای حداقل پنج برابر توصیه طلایی را تأکید کرد ، که نیاز به “تأمین مسکن ، بودجه مداوم و پایدار” دارد و دولت ها باید بتوانند شهروندان خود را از طریق مسیر رشد اقتصادی ، منابع و سرمایه مورد نیاز برای ساخت و تهیه مسکن برای شهروندان خود فراهم کنند. در غیر این صورت ، این طرح پیش نمی رود یا اگر پیش برود ، در دوره عرضه مشکلاتی ایجاد می کند.

۱۳ گروهی از مستاجران ، مشمول “مسکن”

حدود ۵ ٪ از خانوارهای کره ای مستاجر هستند که برخی از آنها در قالب ۱ تا ۲ دکوراسیون تحت “مسکن” قرار دارند. LH ، به عنوان مدیر مسکن در کره ، سالانه ۶۰۰۰ واحد مسکن اجاره ای را با ساخت و ساز یا خرید از بازار تأمین می کند. دهک های یک تا پنج ساله می توانند در این خانه ها مستاجر شوند و ۲ دلار اجاره در هر ماه ، که تقریباً یک پنجمین بازار است. تفاوت این است که یارانه ای که دولت کره و LH توانسته اند از طریق “تأمین منابع” و “سودآوری” برای بخش خصوصی اجرایی اجاره برای تأمین اجاره نامه و هزینه اجاره یک مسکن برای مخاطبان اصلی برای کاهش قیمت مناسب خود تأمین کنند. گروه دوم گروه دوم است که می تواند مستاجر این واحدهای مسکونی تا ۵ دلار در ماه باشد.

DECKELE 1 تا ۲ در گروه زوج های جوان نیز می تواند در ماه ۵ دلار در این واحدها ساکن شود. گروه چهارم اما مشمول “اجاره نامه در شرایط” است. از اجاره به صاحبان خانه. این گروه می تواند پس از ۵ تا ۵ سال در واحدهای مسکونی که توسط LH تهیه شده است ، اقدام به خرید کنند. گروه پنجم نیز مشمول چندین دهه ۱ تا ۲ است که می تواند تا ۵ سال در این واحدها اجاره شود. بسته به اینکه در کدام گروه قرار دارند ، دولت مسئولیت تصفیه مستاجران را بر عهده دارد.

سودآوری با مسکن حمایتی ؛ چگونه؟

دولت کره جنوبی “سودآوری برای بخش خصوصی” را به عنوان بازیگر اصلی “تأمین مسکن مورد نیاز برای عرشه های محروم” به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار از هرگونه اقدام حمایتی پذیرفته است. رکورد ۵ ساله کره جنوبی در یک مسکن حمایتی نشان می دهد که هزینه تأمین و ساخت مسکن برای بخش های هدف همیشه بیشتر از درآمد اجاره آن است و ضررهای احتمالی نیز وجود دارد. اما این کشور توانسته است بخش خصوصی بخش مولد ، اجاره و نگهداری را پوشش دهد. از ۲ مسیر LH منابع دیگری به غیر از زمین و املاک دارد زیرا فراتر از بازار زمین و مسکن فعالیت می کند ، که موظف است بخشی از آنها را برای تعادل منابع و استفاده در زمینه مسکن پشتیبانی اختصاص دهد. این اولین روش سودآوری است. منابع همچنین هزینه های مسکن را از خرده فروشان سرو می کنند.

سومین راه برای تأمین سود شرکت در شرکت با بخش خصوصی مسکن در بازار آزاد برای فروش است. در طول راه ، LH Earth برای فروش خانه برای فروش به بخش خصوصی نمایندگان می پردازند. مسیر چهارم جبران خسارات و سودآوری است ، اما “صندوق های املاک و مستغلات”. این وجوه به بخش خصوصی کمک می کند تا با خرد های خرد از بازار سرمایه ، املاک و مستغلات را بخرند و منابع پایدار قابل توجهی را برای پروژه های مسکن اجاره کنند. برنامه مسکن کره جنوبی برخلاف مقامات ایرانی در بخش مسکن و ساخت و ساز ، در “وام بانکی” نیست ، بلکه همان دولت ، شرکت و مستاجر دولتی و حتی امکانات (دولت) را نیز برای پیشبرد پروژه فراهم می کند.

آیا ایران می تواند راهی کره شود؟

کره ای ها راه مسکن برای محرومیت در ایران را نشان داده اند. یک تجربه واقعی ناشی از پنج دهه مسکن برای مسکن کم و متوسط ​​جامعه که در هر زمان مشخص شده و برطرف شده است- از سال ۲- شناسایی و منحرف شده است. اما آیا دولت ایران می تواند به این روش برسد؟ استفاده از تجربه کره ای برای تأمین مسکن برای محرومیت مشروط به تحقق دو چیز است. اول ، “بهبود اساسی وضعیت اقتصاد ایران برای تجهیز دولت به بودجه مناسب برای تأمین یارانه های تأمین مسکن” و دوم “کنترل تورم برای بهبود درآمد اجاره و کاهش هزینه های اجاره مسکن و در نهایت ، صرفه جویی در ساخت و تأمین مسکن برای بخش خصوصی.”

در اوایل سال جاری ، شورای عالی مسکن ، ساخت و عرضه ۶۰۰۰ واحد مسکن در قالب “مسکن اجاره ای” تصویب شد ، با توجه به عاملی در کره جنوبی که در ساخت یک پروژه مسکن ۴ واحد ثبت شده ، ساخت و تهیه هر واحد مسکن اجاره ۶۰۰۰ دلار. با قیمت امروز ، حداقل ۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود که با هزینه ها و هزینه های ساخت و ساز مسکن سازگار است و این به معنای “مسکن برای عزت شهروندان” است. در این حالت ، این پروژه حداقل به ۴ تلاش “بودجه” نیاز دارد. این معادل ۵ برابر کل تسهیلات اختصاص یافته به بانک ها در پنج سال گذشته است. تهیه چنین منابع مستقیم از دولت دشوار یا غیرممکن به نظر می رسد ، زیرا احتمالاً دولت حداقل با دو کسری بودجه روبرو خواهد شد. از طرف دیگر ، شرکت های متعلق به دولت هیچ وظیفه ای برای اختصاص منابع برای مسکن ندارند. حتی کسانی که دارای املاک و مستغلات قابل توجهی هستند.

در این میان ، قدرت عرشه های کم برای استفاده از مسکن نیز بسیار کم است. در طی پنج سال گذشته ، از هر ۵ “صاحب خانه پشتیبانی شده” یکی توانسته است خانه ای را برای مسکن فراهم کند. اگرچه نیازی به پرداخت هزینه خرید در مسکن نیست ، مشکل اصلی منابع مورد نیاز برای ساخت این واحدها و سپس یارانه اجاره ماهانه است. هر دو به دولت نگران هستند ، در حالی که جذابیت ساخت و ساز مسکن برای بخش خصوصی نیز به مدل های تجربه شده در کره نیاز دارد. کره ای ها به “قیمت های قیمت” نرفتند که اگر این اتفاق بیفتد ، ساخت و ساز مسکن به جای ۲ تا ۵ سال در کره ۲ تا ۵ سال طول می کشد. مثل یک محسور مسری. کره هنگامی که همزمان با رشد اقتصادی زیاد در کشور بود ، ساخت مسکن را آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا