فناوری

کره شمالی یک سیستم تسلیحات اتمی زیر دریایی آزمایش کرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: خبرگزاری رسمی کره شمالی از سخنگوی وزارت دفاع خبر داد که پیونگ یانگ در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی، ژاپن و آمریکا، یک سامانه تسلیحات هسته ای زیر آب را آزمایش کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی همچنین گفت: رزمایش مشترک دریایی این سه کشور از ۱۵ ژانویه سال جاری به مدت سه روز در سواحل جزیره ججو برگزار شد که نتیجه آن واکنش پیونگ یانگ بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: در این رزمایش با حضور نیروهای آمریکایی، کره جنوبی و ژاپنی، ناوهای ژاپنی، یو اس اس پرینستون و زیردریایی هسته ای آمریکایی «کارل وینسون» حضور داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و متحدانش را به دلیل انجام اقدامات تهدیدآمیز علیه پیونگ یانگ محکوم کرد و گفت: این رزمایش باعث بی ثباتی بیشتر اوضاع در منطقه می شود و تهدیدی جدی برای امنیت کره شمالی تلقی می شود. در پاسخ به این اقدامات، مؤسسه سیستم‌های تسلیحاتی زیر آب تحت نظارت آکادمی علوم دفاعی کره شمالی آزمایش مهمی از سامانه تسلیحات هسته‌ای زیر آبی خود به نام Hill-5-23 را که در دریای شرقی در حال توسعه است، انجام داد. کره.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی گفت: اقدامات بی‌ملاحظه آمریکا و متحدانش را برای تهدید جدی امنیت کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی به شدت محکوم می‌کنیم و به شدت نسبت به عواقب فاجعه‌باری که در پی خواهد داشت هشدار می‌دهیم. گفت. . نیروهای مسلح کره شمالی قاطعانه از امنیت و صلح منطقه ای این کشور دفاع خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا