فناوری

کره شمالی یک موشک هایپرسونیک آزمایش کرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

تسنیم: خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش یک موشک مافوق صوت میان برد با سوخت جامد خبر داد.

بر این اساس، هدف از این پرتاب، آزمایش قابلیت اطمینان موتورهای سوخت جامد، چند مرحله‌ای و رانش بالا و همچنین آزمایش کلاهک کنترلی مافوق صوت قابل مانور برد متوسط ​​است.

در پی این پرتاب، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اعتراض خود را اعلام کردند و این اقدام را به شدت محکوم کردند. اما این خبرگزاری تاکید کرد که پرتاب این موشک تهدیدی امنیتی علیه هیچ یک از کشورهای همسایه نیست.

ارتش کره جنوبی در بیانیه ای با انتقاد از پرتاب این موشک، آن را نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دانست و اعلام کرد که این اقدام تحریک آمیز پیونگ یانگ پاسخی همه جانبه و کوبنده خواهد داشت.

کره جنوبی اعلام کرد که این موشک از ساحل شرقی پیونگ یانگ پرتاب شده و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کرده است. وزارت دفاع ژاپن نیز حداکثر ارتفاع پروازی این موشک را ۵۰ کیلومتر اعلام کرد.

موشک های مافوق صوت معمولاً کلاهکی حمل می کنند که سرعت آن بیش از ۵ برابر سرعت صوت است، یعنی سرعتی در حدود ۶۲۰۰ کیلومتر دارد و معمولاً در ارتفاع پایین پرتاب می شود.

این اولین موشک بالستیکی است که پیونگ یانگ در سال جاری پرتاب کرده است و پس از پرتاب آن، مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در یک تماس تلفنی سه جانبه، اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را ریشه بی ثباتی در منطقه خواندند.

پرتاب این موشک و سفر وزیر امور خارجه کره شمالی به روسیه در بحبوحه افزایش چشمگیر تنش ها بین دو کره و در پی پرتاب یک سری موشک های بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ و پرتاب موشک های این کشور اولین جاسوس ماهواره به مدار زمین و همچنین تعمیق روابط بین پیونگ یانگ و مسکو که واشنگتن و متحدانش را نگران کرده است.

این پرتاب در حالی انجام شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته گذشته همسایه جنوبی خود را “دشمن اصلی” خود خواند و گفت که تمایلی به اجتناب از جنگ با کره جنوبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کره جنوبی قصد استفاده از زور و زور و نیروی نظامی علیه کره شمالی را داشته باشد، حاکمیت و امنیت این کشور به خطر می افتد و در چنین شرایطی فرصت استفاده از همه ابزارها و نیروها برای تخریب فراهم می شود. سئول. . ما به آن فکر نخواهیم کرد.

کیم این اظهارات را در حالی بیان کرد که پیش از این در آخرین دیدار خود با رهبران حزب حاکم در سال گذشته، روابط دو کره را دو کشور متخاصم توصیف کرد و اظهار داشت که هیچ چشم‌اندازی برای تجدید صلح و اتحاد با کره جنوبی وجود ندارد. .

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند روز پیش خطاب به فرماندهان نظامی کشورش گفت: باید از قدرتمندترین ابزارها برای نابودی آمریکا و کره جنوبی استفاده کنیم.

پیش از این، خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داده بود که این کشور قصد دارد سه ماهواره نظارتی نظامی را به مدار زمین بفرستد و ساخت پهپادهای نظامی را در سال آینده آغاز کند تا توانایی های نظامی خود را بهبود بخشد.

کیم جونگ اون همچنین به ارتش این کشور دستور داد که برای حفظ صلح و آرامش در سراسر کره جنوبی از جمله استفاده از بمب های هسته ای در صورت لزوم در پاسخ به هرگونه حمله آماده باشند.

پیش از این رئیس جمهور کره شمالی اعلام کرده بود که در صورت انجام فعالیت های هسته ای دشمن، پیونگ یانگ در استفاده از حمله هسته ای تردید نخواهد کرد.

از سال ۲۰۰۶، کره شمالی به دلیل برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک خود، از جمله ممنوعیت توسعه و تکثیر موشک های بالستیک، تحت تحریم های متعدد سازمان ملل متحد قرار گرفته است. این فناوری برای پرتاب اولین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به مدار زمین مورد استفاده قرار گرفت و در ۲۰ ماه گذشته برای آزمایش ده ها موشک بالستیک استفاده شده است. ایالات متحده بارها هشدار داده است که پیونگ یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا