فناوری

کرونای جهش‌یافته چینی همه‌گیر می‌شود؟

میر شهرام صفری در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه دانشمندان چینی یک سویه جهش یافته از ویروس کرونا ایجاد کرده اند که به مغز حمله می کند، گفت: در این آزمایش به گزارش دیلی میل، دانشمندان در پکن که به ارتش چین اختصاص داده شده بود، ویروسی شبیه به کووید-۱۹ به نام JXP2V که در پانگولین ها یافت می شود، شبیه سازی کرد و موش ها را با آن آلوده کرد.

وی افزود: موش هایی که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند شبیه انسان بودند و برای تولید پروتئینی طراحی شده بودند که بدن انسان برای بررسی نحوه واکنش ویروس در انسان می سازد. همه موش‌های آلوده به این پاتوژن در عرض هشت روز مردند، که محققان به طرز شگفت‌آوری سریع دریافتند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: به گزارش دیلی میل، علائم این بیماری شامل سفیدی کامل چشم ها، کاهش وزن سریع و خستگی بود و دانشمندان از کشف بار ویروسی بالا در مغز، چشم، ریه، بینی و بینی شگفت زده شدند. نای موش ها که نشان می دهد این ویروس علیرغم ارتباط با کووید، به شکلی خاص و متفاوت در بدن تکثیر و منتشر می شود.

صفری ادامه داد: بر اساس این خبر، در روز ششم بیماری بار ویروسی در ریه ها کاهش یافت، اما مغز حیوان تحت آزمایش کوچک شد و میزان ویروس در مغز به شدت بالا بود و محققان هشدار دادند. مقاله علمی که هنوز منتشر نشده است. این یافته ها بر خطر انتقال GXP2V به انسان تاکید می کند.

وی بیان کرد: در ادامه به این نکته اشاره می شود که بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه فناوری شیمیایی پکن، ویروس مذکور در سال ۲۰۱۷ و قبل از شیوع کووید-۱۹ کشف و در پانگولین های مالزی کشف شده است که گمان می رود علت آن باشد میزبان باشد کووید همچنین از خفاش ها به انسان منتقل شده است، محققان ویروس را تکثیر کردند و برخی از نمونه ها را در آزمایشگاه پکن ذخیره کردند که در آنجا به تکامل و جهش ادامه داد.

فیزیولوژیست اعصاب با بیان اینکه هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد اخبار منتشر شده آنلاین وجود نداردوی افزود: در واقع تاکنون هیچ گونه نشت ویروسی اتفاق نیفتاده و علت این ویروس در هیچ انسانی بررسی نشده است.

صفری افزود: ویروس های با کشندگی بالا در صورت انتشار نمی توانند اپیدمی ایجاد کنند زیرا میزبان اولیه به زودی از بین می رود و این گونه آزمایش ها با هدف پیشگیری و آمادگی در برابر خطرات احتمالی انجام می شود و هدف دانشمندان شناسایی ویژگی های آن است. ویروس. چنین ویروس هایی می توانند به انسان منتقل شوند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا