ورزشی

کریستیانو رونالدو تنها به خودش فکر می کند

کریستیانو رونالدو یکی از ستاره های یورو ۲۰۲۴ است که وقتی وارد زمین می شود همه نگاه ها به او دوخته می شود. بچه ها از دیدن ستاره پرتغالی به وجد آمده اند و باورشان نمی شود که در کنار او ایستاده اند.

عکاسان در حال ضبط تصویر او هستند و کارگردان تلویزیون نیز تک تک حرکات او را زیر نظر دارد. حتی برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها در طول بازی ناگهان وارد زمین می شوند تا با کریستیانو سلفی بگیرند یا او را در آغوش بگیرند. مهاجم پرتغالی به خوبی از این وضعیت آگاه است.

کریستیانو می خواهد چهره خوبی از خود نشان دهد اما رسیدن به اهدافش برایش مهمتر است. او که در ابتدای جام حذفی تاریخ ساز شد و تنها بازیکن تجربه کننده شش یورو لقب گرفت، به دنبال ثبت رکوردهای دیگری در این رقابت هاست.

با این حال او هنوز موفق به کسب آنها نشده است. همین موضوع و ویژگی های اخلاقی مهاجم پرتغالی باعث شده تا او دو چهره نشان دهد. رونالدو نتوانست عصبانیت خود را در برابر گرجستان کنترل کند زیرا او بهترین بازیکن جوان ترکیه ای جیمی جامپ را به دست آورد و روبرتو مارتینز جایگزین او شد زیرا از اخراج احتمالی می ترسید.

ستاره پرتغالی هنوز در یورو ۲۰۲۴ گلی به ثمر نرسانده است و اولین بار بود که در مرحله گروهی موفق به گلزنی نشد.

این موضوع به شدت مهاجم النصر را عصبانی و ناراحت کرده است. او در بازی با ترکیه فرصت گلزنی داشت اما برای نشان دادن تواضع خود به برونو فرناندز پاس داد. توپ وارد دروازه شد اما در ادامه این بازی رونالدو نتوانست گلزنی کند. CR7 فکر می کرد این اتفاق در بازی با گرجستان رخ می دهد زیرا حریف آسانی است. وقتی بازیکن حریف در محوطه جریمه پیراهنش را کشید و داور پنالتی نگرفت، رونالدو به شدت عصبانی شد و داور به او کارت نشان داد.

هر بار که داور علیه پرتغال سوت می زد، کریستیانو به عنوان کاپیتان تیم ملی اعتراض می کرد و عصبانی می شد. رونالدو که نتوانست دروازه مامرداشیولی را باز کند و از موقعیت هایش استفاده نکرد، در نهایت در دقیقه ۶۶ تعویض شد. او از این تغییر ناراحت و عصبانی بود اما مارتینز چاره ای نداشت زیرا کریستیانو با دریافت کارت زرد دوم ممکن بود از بازی اخراج شود و مرحله یک هشتم نهایی را از دست بدهد.

پرتغال با نتیجه ۲-۰ شکست خورد و رونالدو که از این وضعیت به شدت ناراحت شده بود، هنگام ورود به تونل طاقت شعارهای هواداران گرجستانی را نداشت و با عصبانیت پاسخ آنها را داد.

کریستیانو رونالدو

رونالدو امیدوار بود در دیدار مقابل اسلوونی بالاخره پایش را برای گلزنی باز کند، اما تمام ضربات آزاد او یا به بیرون رفت یا توسط یان اوبلاک مهار شد. در نیمه دوم با اعلام پنالتی به سود پرتغال، کریستیانو فکر می کرد بالاخره این طلسم شکسته می شود اما اوبلاک ضربه او را مهار کرد. اول اخم کرد و بعد مثل بچه ها گریه کرد.

در حالی که هم تیمی هایش سعی می کردند رونالدو را آرام کنند، او همچنان به گریه ادامه می داد. کریستیانو برای ناکامی خودش گریه می کرد نه برای تیم چون هنوز بازی تمام نشده بود و پرتغال با توجه به ضعف تیم مقابل در حمله به راحتی با گلزنی به مرحله بعد صعود کرد. باورش نمی شد بعد از آن همه دوندگی و ۸ شوت به دروازه نتواند گلزنی کند.

درست است که وقتی ضربه اش در ضربات پنالتی تبدیل به گل شد از هواداران عذرخواهی کرد اما رفتار او بعد از ضربات پنالتی نشان داد که او فقط به فکر خودش است. پس از آن سیو در لحظات پایانی، دیوگو کوشتا توانست سه ضربه پنالتی اول را بزند و تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی برساند. او به اولین دروازه بان تاریخ یورو تبدیل شد که سه ضربه پنالتی را مهار می کند، به همین دلیل پس از گل شدن ضربه برناردو سیلوا، همه به سمت کاستا رفتند تا ستاره این بازی را در آغوش بگیرند اما رونالدو دستانش را در میانه زمین مشت کرده بود او به تنهایی خوشحال بود، انگار قهرمان این بازی است.

کریستیانو رونالدو

این رفتار کریستیانو باعث شد تا مدیر تلویزیون مدام تصویر را تغییر دهد و یک لحظه خوشحالی بازیکنان پرتغال با کاستا و لحظه دیگر خوشحالی CR7 را نشان دهد که رونالدو به دنبال آن بود. مهاجم پرتغالی پس از آن با خونسردی هر چه تمامتر به سمت هم تیمی هایش دوید و با خونسردی از کوشتا تشکر کرد. بعد از اینکه همه بازیکنان از کنار دروازه بان خارج شدند، رونالدو کوستا را در آغوش گرفت تا در قاب مورد نظر این تصویر ثبت شود. مهاجم پرتغالی در بازی با جمهوری چک پس از گلزنی کونسسائو در آخرین لحظات واکنش مشابهی از خود نشان داده بود. کریستیانو در حالی چنین رفتاری از خود نشان می دهد که می داند اگر این کار را نکند باز هم رسانه ها روی او تمرکز خواهند کرد.

در حالی که رونالدو برای کسب جام ها و ثبت رکورد به هم تیمی هایش نیاز دارد، او همیشه به خودش فکر می کند. کریستیانو همیشه دوست دارد ستاره بازی باشد و همه به او توجه دارند. اگر یکی دیگر از بازیکنان تیم گل مهمی را به ثمر برساند، از ته دل خوشحال نیست و فقط به این دلیل راضی است که منجر به صعود یا پیروزی تیم می شود. برای بازیکن ۳۹ ساله ای که تمام افتخارات را به جز قهرمانی در جام جهانی به دست آورده و بیشترین رکوردهای تاریخ فوتبال را به ثبت رسانده است، چنین رفتاری نفرت انگیز است. او به جای لذت بردن از آخرین یورو خود، روی شکستن رکوردها و چیزهای دیگر تمرکز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا