اقتصاد جهان

کسری بودجه و جنگ: اسرائیل در آستانه بحران اقتصادی؟

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادامه جنگ غزه و افزایش تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، از برگزاری مذاکرات حساس درباره بودجه ۲۰۲۵ خودداری می کند.

بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از مقامات وزارت دارایی اسرائیل گزارش داد که مذاکرات درباره بودجه اسرائیل معمولاً در این فصل از سال به پایان می رسد، اما تاکنون تقریباً هیچ بحث جدی وجود نداشته است.

بر اساس این گزارش، پیشنهادات بودجه معمولاً در اوایل تابستان تنظیم می‌شود، تا اوت به کابینه ارائه می‌شود و تا پایان سال به تصویب مجلس می‌رسد. عدم تصویب بودجه تا ۳۱ مارس ۲۰۲۵ منجر به انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد.

نتانیاهو و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل هنوز توضیحی در مورد این تاخیر ارائه نکرده اند.

یکی از مقامات دفتر نتانیاهو که نخواست نامش فاش شود، به بلومبرگ گفت که بودجه و برنامه های تامین مالی حتی اگر تا اکتبر به کابینه ارائه شود به راحتی قابل تصویب است.

در همین حال، امیر یارون، رئیس بانک اسرائیل، از نتانیاهو خواسته است تا روند تصویب بودجه را تسریع بخشد و مدعی شده است که بازارهای مالی حتی در زمان جنگ برای سیاست‌های مالی مسئولانه تلاش می‌کنند.

یارون استدلال کرده است که اصلاحات بودجه دائمی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد شیکل (۸.۱ میلیارد دلار) در سال آینده برای پوشش هزینه های دفاعی و سایر هزینه های مربوط به جنگ مورد نیاز است.

وی همچنین بر لزوم تثبیت نسبت بدهی اسرائیل تاکید کرده است.

دولت نتانیاهو به دلیل بدتر شدن رتبه اعتباری اسرائیل به دلیل افزایش کسری بودجه به دلیل افزایش هزینه های نظامی و غیرنظامی تحت فشار فزاینده ای قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا