ترندهای روز

کشاورزان هلندی از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم استفاده می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مزارع لاله ها در هلند توسط ویروس های مختلف مورد تهدید قرار گرفتند تا اینکه یک ربات هوش مصنوعی وارد عمل شد و به دست کشاورزان رسید.

این ربات هوشمند که «تئو» نام دارد، روز و شب نمی شناسد و در تمام روزهای هفته از جمله آخر هفته ها و شب ها حواسش به لاله های هلندی است و تک تک گل های بیمار را شناسایی می کند.

این ربات مکعبی شکل در فصل بهار و زمانی که گل های رنگارنگ شکوفا می شوند، به عنوان یک سلاح پیشرفته جدید در نبرد برای از بین بردن بیماری ها و آفات مزارع لاله عمل می کند.

در صبح‌های بادخیز بهاری، ربات در امتداد ردیف‌هایی از لاله‌های زرد و قرمز حرکت می‌کند و هر گیاه را بررسی می‌کند و در صورت لزوم، پیازهای بیمار را از بین می‌برد تا از انتشار «ویروس لکه‌گیری لاله» جلوگیری کند. پیازهای مرده پس از برداشت از پیازهای سالم جدا می شوند.

“ویروس شکستگی گل لاله / TBV” رشد و نمو گل ها را متوقف می کند و منجر به کاهش رشد و ضعیف شدن گل ها می شود. علاوه بر این باعث می شود خود پیازهای گل ضعیف شده و در نهایت مانع از شکوفه دادن آنها شوند.

برای مبارزه با این نوع ویروس، در حال حاضر ۴۵ ربات هوشمند در حال گشت زنی در مزارع گل لاله در سراسر هلند هستند.

با گرم شدن هوا، کشاورزان به فصل اوج خود نزدیک می شوند و شکوفه دادن پیازهای گل به شکل گلدان های رنگارنگ، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

در سال های گذشته شناسایی ویروس لاله به صورت دستی انجام می شد. با این حال به نظر می رسد که قیمت این ربات مقرون به صرفه نباشد زیرا با قیمت ۱۸۵ هزار یورویی آن می توانید یک خودروی اسپرت بسیار زیبا خریداری کنید.

با این حال، یک کشاورز هلندی می گوید که او ترجیح می دهد این ربات را داشته باشد “زیرا یک ماشین اسپرت نمی تواند لاله های بیمار را از زمین بیرون بکشد.” “بله، گران است، اما کمتر و کمتر افرادی هستند که واقعا می توانند لاله های بیمار را به درستی تشخیص دهند.”

این ربات چگونه کار می کند؟

سرعت این خودرو بسیار کمتر از خودروهای اسپورت است و با سرعت یک کیلومتر در ساعت در امتداد شیارهای مزارع می چرخد ​​و نوارهای قرمز رنگی را که روی برگ های گل های آلوده ایجاد می شود مشاهده می کند.

این ربات با دوربینی که در جلوی آن نصب شده هزاران عکس از لاله ها می گیرد و با استفاده از مدل هوش مصنوعی خود تشخیص می دهد که کدام گیاه بیمار است یا خیر.

هوش مصنوعی به این ربات امکان شناسایی گل های بیمار را می دهد و مختصات GPS بسیار دقیق آن به آن امکان می دهد گل های بیمار را شناسایی کند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا