بانک و بیمه

کشف اختلاس توام با جعل در پرداخت ۲۴۴ فقره وام ازدواج

به گزارش ایران تحلیل، حجت الاسلام والمسلمین حسن قریب اظهار داشت: این متهمان با جعل مدارک شناسایی رسمی و سند ازدواج خانواده هایی که مشمول ضوابط اخذ وام ازدواج نبودند، ۲۴۴ فقره وام ازدواج اخذ کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش سازمان بازرسی استان قم مبنی بر تخلفات انجام شده در رابطه با پرداخت وام ازدواج خارج از ضوابط در یکی از بانک های استان، شکایتی به بازپرس بازپرسی دادسرای استان اعلام شد که متهمان به دستگیر شد. بانک مرکزی با کمک همدستان خود در خارج از بانک، مدارک هویتی ۱۲۲ زوج از خانواده های سالخورده را در یکی از روستاهای استان های غربی کشور جعل کرد و بر اساس این اسناد جعلی در ازای دریافت رشوه، اقدام به جعل کرد. ۲۴۴ فقره ازدواج به این متقاضیان جمع آوری و پرداخت شد.

دادستان قم اختلاس، جعل اسناد و مدارک به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال و اخذ رشوه به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از اتهامات مندرج در کیفرخواست این مدیر بانکی را که به ارتکاب ارتشاء و تحصیل غیرقانونی متهم شده است، عنوان کرده است. ثروت به معنی و کمک به اختلاس با جعل اسناد. وی ادعای همدستان این متهم را مطرح کرد.

وی افزود: بیشتر این وام های ازدواج به حساب این متقاضیان واریز می شد که صلاحیت دریافت وام را نداشتند اما در برخی موارد متهم بدون اطلاع مردم اسناد آنها را جعل کرده و حتی به حساب خود وام دریافت کرده بود. و صاحبان شناسنامه ها و سندهای ازدواج جعلی گفته اند که از کل ماجرا اطلاعی ندارند.

دادستان قم با اشاره به اینکه اکثر متقاضیان در جریان این جنایت با بانک در ارتباط بوده و بعضاً مستقیماً با بانک ارتباط نداشتند، ادامه داد: وجوه دریافتی از افراد به حساب متهمان واریز می شد. همدستان از پول نقد و ارزهای دیجیتال برای پرداخت رشوه استفاده کردند.

غریب اعلام کرد: در چارچوب گزارش سازمان بازرسی در دادسرای قم به تخلفات و جرایم مقامات و کارکنان دولت به صورت ویژه و تخصصی رسیدگی می شود. قم باید برای اقدامات قاطع قضایی و اداری گزارش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا