ترندهای روز

کشف عفونت قارچی جدید در انسان‌ها؛ گرمایش جهانی می‌تواند موجب جهش قارچ‌ها شود

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

محققان دریافته اند که قارچ ها با دمای بدن سازگار شده و در برابر داروها مقاوم می شوند. یک تحقیق جدید نشان می دهد که نوعی قارچ که قبلا در بدن انسان دیده نشده بود، دو نفر را در چین مبتلا کرده است. این قارچ در آزمایشات نسبت به داروها مقاومت نشان داد و در برابر افزایش دما به سرعت جهش یافت تا انعطاف پذیرتر شود.

به گزارش Live Science، گروهی از محققان در چین با بررسی نمونه هایی از ۲۷۱۰۰ نوع قارچ جمع آوری شده بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ دریافتند که R. fluvialis که پیش از این هرگز انسان را مبتلا نکرده بود، دو بیمار را آلوده کرده است. . آنها این قارچ را در خون دو فرد غیر مرتبط که هر دو بیماری زمینه ای داشتند، پیدا کردند.

قارچ ها با شرایط سخت سازگارتر شده اند

یکی از این بیماران مردی ۶۱ ساله بود که در سال ۱۳۹۲ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان فوت کرد و دیگری مردی ۸۵ ساله بود که او نیز در سال ۱۳۹۵ در بخش مراقبت های ویژه فوت کرد. در این مقاله گفته نشده است. آیا مرگ این دو نفر ارتباط مستقیمی با ابتلای آنها به این قارچ داشته است یا خیر؟ اما گفته شده است که بیمار اول با مشکلات ایمنی و بیمار دوم مبتلا به دیابت بوده است.

این دو نفر به عنوان بخشی از درمان خود، داروهای ضد قارچ رایج از جمله فلوکونازول و کاسپوفانگین دریافت کرده بودند، اما مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که R. fluvialis به هر دو دارو مقاوم است.

محققان مطالعه حاضر می گویند قارچ R. fluvialis در مواجهه با گرما نسبت به دارو مقاوم تر می شود. همچنین زمانی که این قارچ در معرض داروی آمفوتریسین B قرار می گیرد، سریعتر از دمای اتاق در داخل بدن مقاوم می شود. بنابراین، اگر قارچ هایی مانند R. fluvialis در دمای بالا رایج شوند و در برابر داروها مقاوم شوند، گرمایش زمین می تواند زمینه را برای ایجاد پاتوژن های قارچی جدید و خطرناک فراهم کند.

نتایج این تحقیق در مجله Nature Microbiology منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا