فناوری

کشف غار بزرگ در نزدیکی محل فرود آپولو۱۱؛ فضانوردان در ماه صاحب پناهگاه طبیعی شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یورونیوز: دانشمندان وجود غاری در ماه را تایید کرده اند، نه چندان دور از جایی که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۵۵ سال پیش روی سطح آن فرود آمدند و معتقدند صدها غار دیگر در ماه وجود دارد که می تواند به عنوان پناهگاه برای فضانوردان باشد. . مورد استفاده قرار گیرد

یک تیم تحت رهبری ایتالیا روز دوشنبه گزارش داد که شواهد قطعی از وجود یک غار بزرگ در ماه پیدا کرده است. این غار تنها ۴۰۰ کیلومتر با محل فرود آپولو ۱۱ روی سطح ماه فاصله دارد.

به گفته دانشمندان ایتالیایی، این غار حداقل ۴۰ متر عرض و ده ها متر طول دارد.

غارهای قمری بیش از ۵۰ سال است که یک راز باقی مانده اند، اما لئوناردو کارر و لورنزو بروزونه از دانشگاه ترنتو روز دوشنبه اعلام کردند که یکی از حدود ۲۰۰ غار که تصور می شد در ماه وجود داشته باشد، بالاخره تایید شده است.

این کشف با تجزیه و تحلیل داده های اندازه گیری شده توسط مدارگرد شناسایی ماه ارسال شده توسط ناسا انجام شد و نتایج آن در مجله Nature Astronomy منتشر شد.

به گفته دانشمندان، بیشتر غارهای روی ماه در دشت هایی شکل گرفته اند که گدازه های باستانی ماه در آن جاری بوده اند. همچنین ممکن است تعدادی در قطب جنوبی ماه وجود داشته باشد که قرار است در اواخر این دهه فضانوردان ناسا را ​​فرود آورد.

گمان می‌رود که دهانه‌های سایه‌دار دائمی روی ماه، آب یخ‌زده را در خود نگه می‌دارند که می‌تواند آب آشامیدنی و سوخت فضاپیماها را تامین کند.

یافته های دانشمندان نشان می دهد که ممکن است صدها گودال و غار وجود داشته باشد که گذرگاه گدازه های باستانی روی ماه بوده اند. چنین مکان هایی می توانند به عنوان یک پناهگاه طبیعی برای فضانوردان عمل کنند و از آنها در برابر پرتوهای کیهانی و تشعشعات خورشیدی و همچنین در برابر برخورد شهاب سنگ ها محافظت کنند. با این حال، ساخت زیستگاه های جدید و مصنوعی برای آنها زمان بر و چالش برانگیز است.

صخره ها و سایر مواد داخل این غارها نیز می توانند به دانشمندان در کشف چگونگی تکامل ماه، به ویژه فعالیت های آتشفشانی آن کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا