ترندهای روز

کشف فسیل یک گاو دریایی ماقبل تاریخ که توسط یک کروکودیل و یک کوسه ببری شکار شده بود

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

دیرینه شناسان فسیل یک پستاندار دریایی را کشف کردند که حدود ۱۵ میلیون سال پیش توسط یک کروکودیل و یک کوسه ببری در دریا خورده شده بود.

یک کشاورز در جنوب شهر کورو در ونزوئلا برای اولین بار بقایای فسیلی این گاو دریایی را پیدا کرده است.

دانشمندان می گویند کشف جدید بینش منحصر به فردی را در مورد نحوه عملکرد زنجیره غذایی در طی میوسن اولیه تا میانی، از ۱۱.۶ میلیون تا ۲۳ میلیون سال پیش، ارائه می دهد.

آلدو بنیتز-پالومینو، محقق دکترا در بخش دیرینه‌شناسی در دانشگاه زوریخ در سوئیس و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: “یافتن شواهدی از رد دندان دو شکارچی روی یک طعمه بسیار نادر است.” ما باید به دنبال فسیل در مناطق گرمسیری مانند ونزوئلا باشیم.”

بقایای فسیل شده سه نوع اثر دندانی را در بخشی از جمجمه و ۱۳ مهره ستون فقرات نشان می دهد. همچنین شکل، عمق و جهت این علائم دندان نشان دهنده این واقعیت است که حمله توسط دو شکارچی انجام شده است: یک تمساح کوچک تا متوسط ​​و یک کوسه ببر.

بر اساس یافته های این تحقیق، کروکودیل ابتدا با ضربات عمیق دندانی به پوزه گاو دریایی حمله کرده و سعی کرده آن را از این ناحیه خارج کرده و خفه کند. دو برش بزرگ و منحنی دیگر تمساح را نشان می‌دهد که گاو دریایی را می‌کشد و گوشت آن را می‌درید.

برش‌های استخوان فسیلی نشان می‌دهد که طرفدار تمساح روی طعمه‌اش «غلط مرگ» انجام داده است.

کشف فسیل یک گاو دریایی ماقبل تاریخ که توسط تمساح و کوسه ببری شکار شده بوددندان های کروکودیل روی گاو دریایی

این حرکت به رفتاری اشاره دارد که کروکودیل ها هنگام شکار یا دفاع از خود انجام می دهند. کروکودیل ها طعمه را می گیرند و سعی می کنند با چرخش سریع در آب آن را غرق کنند یا قطعه قطعه کنند.

نویسندگان این مطالعه در مقاله خود اظهار داشتند: “علامت باقی مانده بر روی فسیل تنها در اثر گاز گرفتن ایجاد می شود، پس از آن تمساح اقدام به پاره کردن طعمه، چرخش در آب و گرفتن آن می کند.”

محققان می گویند که گاو دریایی سپس توسط یک کوسه ببر خورده شد. تعیین اینکه آیا کوسه در فرآیند شکار شرکت کرده یا به سادگی لاشه را خورده است، دشوار است، با این حال این مطالعه نشان می‌دهد که آثاری از دندان‌های باریک و غیر دندانه‌دار کوسه در سراسر بدن گاو دریایی و توزیع نامنظم آن‌ها همراه با تغییر در عمق لاشه وجود دارد. . که این رفتار یک کوسه مرده مانند کوسه ببری بود.

دانشمندان با کشف دندان جدا شده در گردن گاو دریایی، گونه منقرض شده کوسه ببری با نام علمی «Galeocerdo aduncus» هویت مهاجم دوم را اعلام کردند.

کشف فسیل یک گاو دریایی ماقبل تاریخ که توسط تمساح و کوسه ببری شکار شده بودگاو دریایی منقرض شده نیای منقرض شده گاوهای دریایی فعلی بود

محققان می گویند که به دلیل تکه تکه بودن این فسیل، نمی توان سناریوهای دیگری را برای مرگ گاو دریایی رد کرد.

دین لومکس، دیرینه شناس دانشگاه بریستول، بریتانیا، می گوید: “برای مثال، ممکن است تصور اینکه گاو دریایی از قبل مرده بود، غیرمنطقی نباشد.” شاید در آب شناور شده و باد کرده و سپس توسط کروکودیل ها و کوسه ها خورده شده است. در زمان های مختلف.”

گاوهای دریایی در آن زمان تا ۵ متر طول داشتند و بافت چربی آنها منبع غذایی خوبی برای سایر موجودات محسوب می شد.

امروزه کروکودیل ها و کوسه ها گاوهای دریایی را شکار می کنند، اگرچه آنها بیشتر طعمه های جوان تر را هدف قرار می دهند زیرا کشتن گاوهای دریایی بالغ به دلیل جثه دشوار است.

دقیقاً مشخص نیست که چه نوع تمساح می تواند این گاو دریایی را شکار کند. محققان حدس می زنند که این شکارچی می تواند یک نوع منقرض شده از کایمان یا گریل باشد که تا ۶ متر طول داشته و به دلیل پوزه بلند و باریک خود شناخته شده است.

آقای بنیتز-پالومینو گفت که آمریکای جنوبی در آن زمان به عنوان “بهشت تمساح” در نظر گرفته می شد و کشف فسیل صحنه نادری از ارزش شکار در آمریکای جنوبی را نشان می دهد.

نتایج تحقیقات جدید در مجله علمی “Vertebrate Paleontology” منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا