ترندهای روز

کشف مجسمه‌هایی در شهر سوخته پمپئی که از چند خداپرستی در میان ساکنانش حکایت دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گاردین از کشف سیزده مجسمه به شکل انسان در شهر سوخته پمپئی ایتالیا خبر داد که به نظر می رسد به نوعی ادای احترام به مادر کوبلیا یا الهه کوه ها و عشق تراژیک او آتیس ساخته شده است. شخصیت های اساطیر یونان باستان

این مجسمه ها که برخی از آنها شبیه مجسمه های عیسی مسیح هستند، در میان خرابه های پمپئی پیدا شده اند، کشفی که به گفته کارشناسان نشان دهنده سنت های مذهبی بت پرستی یا شرک آمیز در این شهر باستانی روم است.

مجسمه‌ها از خاک رس ساخته شده‌اند و همگی در وضعیتی عمودی بر روی قفسه‌ای در راهروی یک خانه مسکونی در طی حفاری‌های اخیر در پارک باستان‌شناسی در جنوب ایتالیا یافت شدند.

باستان شناسان حفاری پمپئی در بیانیه ای گفتند که این مجموعه نمونه ای از “غار” یا صحنه عیسی است که در کریسمس به نمایش گذاشته می شود.

این کارشناسان معتقدند که چنین آیینی نمی تواند بخشی از سنت سنتی این شهر بت پرست یا مشرک باشد که در سال ۷۹ پس از میلاد در پی فوران آتشفشان وزوویوس و جاری شدن گدازه در شهر ویران شد.

باستان شناسان در عوض بر این باورند که این مجموعه مجسمه ها به عنوان بخشی از یک آیین شرک آلود مورد استفاده قرار گرفته است.

برخی از مجسمه ها، از جمله پیکرهای انسانی، ادای احترام به اسطوره هایی مانند الهه کوبلیا و عشق او آتیس هستند.

مجسمه های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد که برخی از آنها به شکل سر خروس، بادام، گردو یا کاج ساخته شده اند.

راهرویی که این مجموعه در آن یافت شد، حاوی انواع دیگری از تزئینات دیوار در یک خانه مسکونی متعلق به مردم پمپئی است.

ویرانه‌های پمپئی که در قرن شانزدهم کشف شدند، پس از گذشت چندین قرن هنوز بینش جدیدی از زندگی در این شهر باستانی رومی ارائه می‌دهند.

در اوایل ماه جاری، محققان بقایای یک نانوایی را که از خرابه‌های پمپئی در حفاری‌ها در یک پارک باستان‌شناسی در جنوب ایتالیا به جا مانده بود، کشف کردند، جایی که مردم به عنوان برده زندانی و مورد استثمار قرار می‌گرفتند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا