ترندهای روز

کشف «کانابیدیول CBD» شاهدانه در یک گیاه کاملاً متفاوت که کشت آن ممنوع نیست

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دانشمندان توانستند ترکیب “کانابیدیول” را که تحت نام CBD در گیاه شاهدانه، در یک گیاه رایج برزیلی وجود دارد، کشف کنند. گمان می رود با این کشف راه های جدیدی برای تولید این ماده محبوب باز شود.

به گفته رودریگو مورا نتو، زیست شناس مولکولی از دانشگاه فدرال ریودوژانیرو، این تیم ترکیب “کانابیدیول” را در میوه ها و گل های گیاهی به نام Trema micrantha blume پیدا کردند. درختچه ای که در اکثر مناطق آمریکای جنوبی رشد می کند و اغلب به عنوان علف هرز شناخته می شود.

ترکیب “کانابیدیول” که به طور فزاینده ای برای درمان بیماری هایی مانند صرع، درد مزمن و اضطراب استفاده می شود، یکی از اصلی ترین ترکیبات فعال حشیش به همراه تتراهیدروکانابینول (THC) است که در هنگام مصرف باعث ایجاد احساس سرخوشی در فرد می شود.

به گفته رودریگو مورا نتو، آنالیزهای شیمیایی ترکیبات این گیاه نشان داده است که این گیاه جدید سرشار از ترکیب «کانابیدیول» است اما حاوی ترکیب «تتراهیدروکانابینول» نیست.

به این ترتیب می توان این گیاه را منبع جدیدی برای تامین «کانابیدیول» دانست. در حالی که کشت و بهره برداری از آن برخلاف حشیش در کشورهایی از جمله برزیل با موانع قانونی و نظارتی مواجه نیست.

به این ترتیب به گفته رودریگو مورا نتو، این گیاه را می توان «جایگزین قانونی برای استفاده از حشیش» دانست.

همچنین، از آنجایی که گیاه ترما در سراسر برزیل رشد می کند، منبع آسان تر و ارزان تری از کانابیدیول خواهد بود.

با این حال، رودریگو مورا نتو اشاره می کند که دانشمندان قبلاً کانابیدیول را در گیاه دیگری در تایلند پیدا کرده بودند.

اکنون تیم تحقیقاتی قصد دارد مطالعات خود را بر شناسایی بهترین روش‌های استخراج ترکیب “کانابیدیول” از گیاه ترما متمرکز کند. همچنین اثربخشی ترکیبات این گیاه را بر بیمارانی که در حال حاضر با کمک حشیش طبی تحت درمان هستند، بررسی خواهد کرد.

این تیم اخیرا کمک مالی ۱۰۴۰۰۰ دلاری از دولت برزیل برای تامین مالی این تحقیق دریافت کرده است.

مطالعه ای که توسط Vantage Market Research انجام شد، بازار جهانی کانابیدیول را حدود ۵ میلیارد دلار تخمین زد و پیش بینی کرد که این رقم تا سال ۲۰۲۸ به بیش از ۴۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا