ترندهای روز

کشف «کپسول زمان» دویست‌ساله در سایت باستان‌شناسی در فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

تیمی از داوطلبان در حال حفاری یک سایت باستان‌شناسی در نزدیکی شهر او در نرماندی، فرانسه، به کشف شگفت‌انگیزی دست یافتند که به گفته آنها “کپسول زمان” متعلق به قرن نوزدهم است.

این تیم که به دلیل فرسایش در یک روستای باستانی بالای صخره به نام Cite de Limmes یا “کمپ سزار” حفاری اضطراری انجام می دادند، یک بطری را در داخل یک کوزه سفالی کشف کردند. در داخل این بطری پیامی از باستان شناسی به نام PJ Farah وجود دارد که نزدیک به دویست سال پیش در ژانویه ۱۸۲۵ این مکان را بررسی کرده است.

فرح مدتی در این سایت تحقیق کرده بود و پیام را در داخل بطری به عنوان مدرک کار خود گذاشته بود. در این پیام که روی کاغذ نوشته شده و لوله شده بود، اعلام شد که فرح به تلاش های خود برای مطالعه این منطقه وسیع و حفظ تاریخ سکونتگاه گالی ادامه خواهد داد.

این کشف غیرمنتظره باعث حیرت تیم تحقیقاتی به رهبری گیوم بلوندل شد. بلوندل لحظه پیدا شدن کپسول را جادویی توصیف کرد، به خصوص که آنها انتظار نداشتند چنین شی شخصی در سایتی که قبلا حفاری شده بود پیدا شود.

اگرچه کپسول های زمان گاهی در ساختمان ها یافت می شوند، اما در مکان های باستان شناسی بسیار نادر هستند. بلوندل با کنایه گفت که بیشتر باستان شناسان تمایل دارند که کارشان را تمام شده فرض کنند و اکتشافات آینده را پیش بینی نمی کنند.

گول ها قومی سلتی بودند که بین قرن پنجم قبل از میلاد تا قرن پنجم پس از میلاد در اروپا زندگی می کردند. آنها زمانی در این مکان در نرماندی اقامت داشتند.

نبرد گل ها با امپراتوری روم از شهرت خاصی برخوردار است و ژنرال رومی جولیوس سزار در یادداشت های خود توضیحات مفصلی در مورد آنها ارائه کرده است.

شهر او عکس‌های کشف جدید را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و اشاره کرد که همراه با پیام دو سکه و یک کوزه سفالی کوچک وجود دارد که به اهمیت کپسول زمان قرن نوزدهم می‌افزاید.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا