ترندهای روز

کشف یک راز عجیب در مغز دیکتاتور‌ها و قاتلان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک عصب شناس آلمانی ادعا کرده است که توانسته ناحیه مغزی را که شیطان ذهنی قاتلان، متجاوزان و سارقان در آن فعالیت می کرد، شناسایی کند.

دکتر “جرارد راث” اظهار داشت که لکه بد در لوب مرکزی مغز قرار دارد و در اشعه ایکس به عنوان یک توده سیاه رنگ شناسایی می شود. راث این منطقه را طی سالها تحقیق برای دولت آلمان و در حین بررسی مجرمان خشونت آمیز محکوم کرد.

او به این جنایتکاران فیلم های کوتاه نشان داد و امواج مغزی آنها را اندازه گرفت. هر زمان که صحنه‌های خشن و ناخوشایند در این فیلم‌ها نمایش داده می‌شد، این افراد هیچ احساسی از خود نشان نمی‌دادند و در واقع هیچ تغییری در نواحی مغز همراه با احساس ترحم و غم مشاهده نمی‌شد.

به گفته راث، اسکن افراد با سابقه خشونت جنایی، توده تیره ای را در جلوی مغز نشان می دهد که به ادعای او نشان می دهد که برخی از مجرمان زمینه ژنتیکی برای خشونت دارند.

راث افزود: وقتی به اسکن مغز صدها مجرم نگاه می کنید، تقریباً همیشه نقص های شدیدی در قسمت پایین پیشانی مغز وجود دارد. مواردی وجود داشته است که فرد بر اثر تومور یا جراحت در این ناحیه مقصر شده و پس از جراحی برای برداشتن تومور، فرد به حالت عادی بر می گردد.

وی تصریح کرد: ممکن است کمبودهای فیزیولوژیکی نیز وجود داشته باشد. زیرا مواد خاصی مانند سروتونین به طور موثر در قسمت جلویی مغز کار نمی کنند. اما مطمئناً این منطقه محل شکل گیری و عمل شر است.

به گفته راث، هیچ دو جنایتکاری شبیه هم نیستند، و او مجرمان را به سه دسته تقسیم کرده است تا مکان مغز شیطان را شناسایی کند:

کشف راز عجیبی در مغز دیکتاتورها و قاتلان

گروه اول در طبقه «سالم روان» هستند که اعضای آن در محیطی آماده برای خشونت، دزدی و قتل بزرگ شده اند.

دسته دوم جنایتکاران اختلال روانی هستند که دنیا را تهدیدآمیز می بینند و دسته سوم کاملاً روان پریش هستند که دیکتاتورهایی مانند هیتلر و استالین در آن جا قرار می گیرند.

دکتر راث یکی از شناخته شده ترین متخصصان مغز و اعصاب در آلمان است و چند سال پیش در اصلاح احکام پیشرو بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا