ترندهای روز

کشف ۲ توله خرس سیاه بلوچی در این استان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان اصفهان از کشف دو قلاده توله خرس سیاه بلوچی در ایست بازرسی محور نایین در شرق اصفهان خبر داد.

مریم امیدی با اعلام این خبر گفت: این توله خرس توسط پلیس مستقر در پاسگاه نایین در مسیر تهران کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه این دو توله خرس سیاه حدود دو ماه سن دارند و از زیستگاه های کرمان زنده گرفته شده اند، افزود: معاینه و معاینه اولیه این توله خرس توسط دامپزشکان انجام شد و در حال حاضر مشکل خاصی ندارند. زمان.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به کشف یک قلاده توله خرس سیاه بلوچی از یکی از ایستگاه های بازرسی استان فارس گفت: این توله خرس شب گذشته به همراه دو قلاده دیگر به اصفهان منتقل شد. توله خرس کشف شد در استان اصفهان به مرکز توانبخشی حیات وحش «کلاه قاضی» در جنوب شرق اصفهان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: نگهداری سه توله خرس سیاه بلوچی در مرکز توانبخشی حیات وحش کلاه قاضی کاری سنگین و پرهزینه است زیرا نیاز به تغذیه، توجه و مراقبت مداوم دارند.

امید با اشاره به پراکندگی گونه خرس سیاه بلوچی یا خرس سیاه آسیایی در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، خاطرنشان کرد: سه توله خرس کشف شده تا زمان انجام وظیفه در مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی باقی خواهند ماند. توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می شود. .

وی ادامه داد: پرونده حقوقی مربوط به متخلف زنده گیری توله خرس های کشف شده در استان اصفهان در حال پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: خرس بلوچی یا سیاه آسیایی یکی از گونه های در خطر انقراض است که در فهرست «اتحادیه بین المللی حفاظت از منابع طبیعی» (IUCN)، خرس سیاه آسیایی است. با توجه به گستره جغرافیایی این گونه جانوری. بلوچی نام دارد و از گونه های خاص ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نوع حیات وحش در «خطر» یا در خطر انقراض قرار دارد و به نظر می رسد در صورت ادامه شکار و صید زنده با وضعیتی شبیه به یوزپلنگ در منطقه مواجه شود. آینده نه چندان دور، یعنی به شدت در معرض خطر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا