بانک و بیمه

کف قیمت تمام سکه کجاست؟ خرید های خود را تکمیل کنید!

هادی بهرامی; بازار: خرید طلا ممکن است برای پوشش ریسک ناشی از تورم و کاهش ارزش پول مناسب باشد. در خرید طلا باید به تحلیل فاندامنتال و تکنیکال توجه کنیم تا در شرایط کم ریسک سرمایه گذاری سودآوری داشته باشیم. قیمت سکه تمام امامی در هفته گذشته ۷ درصد و در سه ماهه ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است که در حال حاضر در محدوده ۴۰ میلیون تومان قرار دارد. اگر تمام سکه ها یا صندوق ETF را بر اساس دارایی های شمش طلا یا همان سکه در شش ماه گذشته خریداری کرده بودید، بازدهی ۵۱.۴% دریافت می کردید. بنابراین سرمایه‌گذاری در بازارها نیازمند زمان‌بندی و موقعیت قیمت مناسب است تا بازدهی بیشتری برای ما ایجاد کند.

در حال حاضر قیمت سکه تمام امامی در محدوده ۴ میلیون تومان است که در صورت حفظ حمایت معتبر ۳۹ میلیون تومانی می تواند تا سقف تاریخی ۴۷ میلیون تومان و در صورت شکست مقاومت ۴۷ میلیون تومانی، اهداف بالاتری را طی کند. در دسترس خواهد بود . از سوی دیگر، در صورت از بین رفتن حمایت مذکور، کاهش حمایت تا سقف ۳۵ میلیون تومان امکان پذیر است. البته در اجرای اصول نظری باید شرایط اقتصادی و انتظارات سرمایه گذاران را نیز در نظر گرفت تا بتوان رویکردی واقع بینانه داشت. با توجه به شرایط و کشش بازار، احتمال سقوط آن به زیر حمایت ۳۵ میلیون تومانی بعید است و انتظار داریم آخرین توقف روند نزولی قیمت سکه در صورت اصلاح عمق، در محدوده ۳۵ میلیون تومانی باشد.

اگر بخواهیم از منظر به توسعه قیمت ها و به خصوص فضای اقتصادی نگاه کنیم، خواهیم دید که دولت جدید با تمام تلاش خود نمی تواند جلوی روند صعودی بازار طلا ناشی از تحریم و تورم را بگیرد. شاید با تغییر سیاست این روند تا حدودی تضعیف شود، اما در مجموع بعید به نظر می رسد که توقف نهایی در روند صعودی بازارهای زیربنایی (گونه های طلا و دلار) حاصل شده باشد. با توجه به ویژگی های مختلف بازارها و سطح ریسک ناشی از نوسانات امنیت و قیمت، یک سبد سرمایه گذاری ترکیبی و تعادل بین دارایی های ریسک پذیر و ریسک گریز توصیه می شود. همه سکه ها یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری های کم ریسک هستند که ارزش بررسی و خرید بیشتر در کف قیمت و نزدیک به حباب ذاتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا