ترندهای روز

کلاهبرداری از ۹۰۰ نفر به بهانه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

رسیدگی به این پرونده چندی پیش در پلیس آگاهی یکی از استان های غربی کشور آغاز شد. شواهد نشان می دهد که افرادی با هویت شناخته شده سعی در جذب سرمایه خود با دادن وعده های دروغین به مشتریان خود برای سرمایه گذاری در بازار سهام و ارزهای دیجیتال داشتند. در این شرایط رسیدگی به این پرونده به کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری محول شد. بررسی های اولیه نشان داد فردی در این شرکت با هزینه های گزاف با تبلیغات گسترده و تهیه و تکثیر جزوات آموزشی اقدام به فروش و برگزاری دوره های آموزشی می کند. کلاس های آموزشی در زمینه بازار سرمایه و ارزهای رمزنگاری شده در شرایطی برگزار شد که این شرکت مجوزی در این زمینه نداشت.

سرهنگ عبدالله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در این خصوص گفت: ماموران پلیس آگاهی با حضور در محل شرکت، ضمن هماهنگی با مقام قضایی با همکاری پلیس آگاهی، شرکت را پلمب کردند. و در این راستا اسنادی کشف و ضبط شد که نشان می داد اعضای این شرکت با شعارهای عجیب و آموزش تولید پول راکد، توکن NFT، بیت کوین، بلاک چین و … سرمایه طعمه خود را جذب کرده و از این طریق از آنها کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ چولکی ادامه داد: پس از جمع آوری دلایل و مدارک مستند، ۲ نفر از شعب اصلی این شرکت شناسایی و دستگیر شدند و به گفته کارشناسان مربوطه بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این زمینه کلاهبرداری شده است و اگرچه تاکنون ۳۰ نفر به پلیس معرفی شده اند. مراجعه کرده اند، اما طبق بررسی های انجام شده تعداد مالباختگان ۹۰۰ نفر پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا