ترندهای روز

کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات کنکور/ 114 شیاد دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سردار وحید مجید گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصد تخصصی بیش از ۵۷۰ سایت مجرمانه شناسایی و ۱۵۸ نفر از مدیران آن تحت اقدامات عملیاتی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال ها و حساب های مربوط به فروش و تحویل سوالات کنکور شناسایی و دستگیر و برای رسیدگی به پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فتای فراجا گفت: ۴۶ سایت فروش تجهیزات تقلب امتحانی نیز رصد شدند که تاکنون ۳۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: با بررسی پرونده های به دست آمده مشخص شد بسترهای ارتباطی مجرمان در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی بوده که با تبلیغات در کانال ها و صفحات و دادن وعده های دروغین در ارائه سوالات کنکور اقدام به اعتمادسازی می کردند.

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه تاکنون نمونه سوالات مربوط به کنکور سراسری امسال از متهم کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری این مجرمان تحویل نمونه سوالات امتحانی قبلی است. سال ها.

این مسئول تصریح کرد: هموطنان هوشیار باشند و فریب این صفحات و کانال ها را که برای فریب داوطلبان کنکور است نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک برای حفظ امنیت و شفافیت کنکور سراسری امسال با مرکز تماس بگیرند. شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ امداد و فوریت های سایبری موضوع را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا