اخبار اقتصاد ایران

کلاهبرداری میلیاردی مثل آب خوردن!

ایران تحلیل – گروه شبکه: «شرکت کوروش» نام یک شرکت کلاهبردار است که با دادن وعده های رنگارنگ به مشتریان سودهای کلانی به دست آورد و پس از کشف کلاهبرداری این شرکت توسط پلیس، صاحب آن متواری شد. اما این شرکت ادعا کرد که گوشی موبایل آیفون بین ۳۵ تا ۴۰ است […]

ایران تحلیل – گروه شبکه: «شرکت کوروش» نام یک شرکت کلاهبردار است که با دادن وعده های رنگارنگ به مشتریان سودهای کلانی به دست آورد و پس از کشف کلاهبرداری این شرکت توسط پلیس، صاحب آن متواری شد. اما این شرکت مدعی شد گوشی موبایل آیفون که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود، با حذف واسطه ها با قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسد. مدیران این شرکت پس از دریافت پول از مردم به آنها قول دادند تا یک ماه دیگر گوشی خود را تحویل بگیرند و حتی قراردادهای خود را به گونه ای تنظیم کردند که در صورت تاخیر در تحویل کالا، هزینه ای از آنها دریافت نشود. اما اخیرا بسیاری از خریداران متوجه شده اند که این فروشگاه رویایی سرابی بیش نیست و خبری از گوشی محبوب ۲۰ میلیونی نیست! و این شرکت توسط پلیس پلمپ شده است. اما قسمت غم انگیز ماجرا این است که بسیاری از سلبریتی ها از جمله چهره های ورزشی و هنری با توجه به هدیه ویژه ای که از این شرکت دریافت کرده اند، بدون بررسی صحت ماجرا به تبلیغ شرکت کوروش پرداخته اند. همین موضوع باعث شده موجی از انتقادات به این چهره ها نیز ارسال شود چرا که برخی فریب آبروی این شرکت را خورده اند. حتی گروهی از مالباختگان نیز صفحاتی را در فضای مجازی علیه این چهره ها راه اندازی کرده اند. از سوی دیگر برخی از این سلبریتی ها خواسته اند که کمترین کاری که می توانند بکنند عذرخواهی از مردم آسیب دیده است.

یکی از اعضای اصلی دستگیر و تمامی اموال متهم اصلی ضبط شد
حال رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از ورود این پلیس به پرونده «شرکت کوروش» خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پیگیری تبلیغات خارج از ضوابط و زیر قیمت بازار شرکتی به نام «کوروش» است.
«شرکت» به دستور کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در زمینه فروش گوشی تلفن همراه قرار گرفت، وی افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد اعضای این شرکت از تبلیغات گسترده و سوء استفاده از برخی چهره های سرشناس (سلبریتی ها) استفاده کرده اند. با تبلیغات فروش گوشی تلفن همراه با دریافت وجه با وعده تحویل ۴۵ روزه با قیمت پایین از شهروندان ثبت نام کرده اند رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه مظنون اصلی این پرونده قبل از تشکیل پرونده متواری شده است. پرونده گفت: با اقدامات انجام شده یکی از اعضای اصلی این شرکت دستگیر و دو نفر دیگر تحت تعقیب هستند و با هماهنگی دستگاه قضایی کلیه اموال متهم کشف و اصل پرونده کشف و ضبط شد.رحیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول فعالیت این شرکت برخی افراد سرشناس و سرشناس اقدام به تبلیغ برای این شرکت کرده اند که با اتهامات آنها نیز برخورد خواهد شد و اظهار داشتند: افرادی که گوشی هایی را از این شرکت رجیستر کرده اند با If you. با همراه داشتن مدارک و مدارک جهت تشکیل پرونده و انجام مراحل بعدی به پلیس امنیت اقتصادی فرجا واقع در ابتدای مرزداران مراجعه فرمایید. رحیمی افزود: تشکیل پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال این امکان را به ما می دهد که با رصدهای انجام شده از فعالیت مجرمان در این حوزه جلوگیری کنیم.

اظهارات یک بازنده
اما شیری یکی از کسانی است که در جریان این کلاهبرداری اقدام به خرید فاکتور کرده است. او که حالا با دفتر خالی کوروش شرکت مواجه شده حرف های جالبی درباره این کلاهبرداری دارد. شیری درباره وضعیت فعلی مجموعه کوروش شرکت به «طلسم» گفت: صبح دیروز همه چیز را جمع کردند و رفتند. امروز هم صاحب ساختمان کامیونی را دم در گذاشته و تابلوی شرکت کروش را پاره کرده تا هیچ نامه ای نمانده باشد و سریعاً بنری مبنی بر این که این ملک متعلق به شرکت کوروش نیست نصب کرده و پرونده ای را تشکیل می دهند. شکایت با مدارک در دست وی در ادامه در خصوص شکایت از کوروش شرکت اظهار داشت: من شکایت نکردم اما پلیس هم کاری از دستش بر نمی آید. وقتی سرهنگ کلانتری در زمان شلوغی حضور داشت و می گفت فرار نمی کنند و جایی نمی توانند بروند و ما نمی توانیم پلمب کنیم چه بگوییم؟ آیا با شکایت ما پول برگردانده می شود؟ داستان خنده دار است. از شریفیان، گودرزی، قره داغی و سلبریتی ها شکایت شده است. مردم از ایشان ۲۴۰ میلیون و ۶۰۰ میلیون فاکتور دارند و دستشان به جایی بند نیست. وی افزود: همین سیروس شرکتی گفت من پایان خدمت ندارم و پاسپورت ندارم و از ایران نمی روم اما عکس هایش خارج از کشور گرفته شده است. در عین حال مجوز وی نیز منتشر شده است. زاده قره داغی یکی از اعضا بود و نیست. در محل ساختمان، فرم ها روی زمین مانده اند. وی درباره جایگاه سلبریتی ها گفت: الهام حمیدی استوری گذاشت که با وکیل پیگیر پرونده شما هستیم. بسیاری از افراد مشهور دیگر شرکت کوروش را تبلیغ کردند. مردم بسیاری از اینها را علی الحساب خریدند. هادی چوپان که ملی پوش بود و قهرمان مردمی هم خریده بود و مردم فریب خوردند. خواهران منصوریان و هادی سای هم ترفیع دادند. واقعا برای من جای سوال است که یک واحد نظارت بپرسد چرا این همه پول به حساب این شخص آمده است؟ می توانید ماهیانه ۵۰۰ میلیون از هر کارت انتقال دهید. این شخص که میلیاردها پول در حسابش دارد، کسی او را زیر نظر نداشته است؟ بالاخره ارز را از کشور خارج کرده است. تراکنش مالی شرکت هم مشخص است و هزار میلیارد به حساب آن ریخته شده است.

سلبریتی ها عذرخواهی می کنند
در این بین برخی از سلبریتی های تبلیغاتی این شرکت از مردم عذرخواهی کرده اند.
الهام حمیدی بازیگر کشورمان نوشت: خیلی متاسفم بابت اتفاقی که افتاد و من هم مثل شما گول خوردم.مدیر برنامه و دوستانم قبل از معرفی این شرکت به صورت حضوری در رابطه با احراز هویت، سلامت محصول و… تحویل به موقع به مشتریان که در این مدت همه کارها بدون مشکل انجام شد و مدارک کتبی را هم برای ما ارسال کردند.حالا این اتفاق ناراحت کننده رخ داده است.به همراه وکیلم پیگیر این موضوع هستیم و تا آخر با شما خواهیم بود.
سید جواد هاشمی یکی دیگر از افرادی است که به این اتفاق واکنش نشان داده و بابت تبلیغات از مردم عذرخواهی کرد.
مریم مومن که با بازی در سریال «بانوی عمارت» شناخته شد، یکی از سلبریتی هایی بود که به قول خودشان بعد از تحقیق برای این فروشگاه تبلیغ کرد و گول خورد. وی نوشت: مشکل این بنده خدا با معذرت خواهی از من و امثال من حل نمی شود، من به نوبه خود برای حل این مشکل پیگیر هستم، متاسفم که برای جلب اعتمادمان چنین کارهایی انجام می دهم. شاهد است که من بعد از اطمینان از روند کاری آنها در مورد آنها صحبت کردم، حتی اطرافیانم خرید کردند، وظیفه خود می دانم که هر لحظه در هر کجا که هستید در کنار شما باشم.
نگاهی بینداز من هم شاکی هستم، همچنین قصد دارم از این گروه فریبکار شکایت کنم.
با وجود اینکه برخی از سلبریتی ها بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی کرده اند اما این سوال پیش می آید که اگر سلبریتی ها در یک کشور توسعه یافته شرکت کوروش را تبلیغ می کردند چه اتفاقی می افتاد؟ باید گفت به دلیل تبلیغات بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، احتمالاً رونالدو باید یک میلیارد دلار غرامت به افرادی که به دلیل این تبلیغات تشویق به سرمایه گذاری شده اند بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا