بانک و بیمه

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی با وعده خرید و فروش وام

به گزارش افق میهن، عباس نجفی در این باره توضیح داد: متأسفانه برخی از شهروندان همدانی در خرید و فروش وام های بانکی واسطه شدند، وام ها را به اصطلاح از صاحب امتیاز خرید و با یکسری پرداخت ها به افراد دیگر فروختند. قراردادها و کارت ها و رمزهای آنها از طریق واسطه ها استفاده می شد و مبلغ آن مدتی در حساب دلال بود و با کسر ۱۰ تا ۲۰ درصد به حساب این افراد واریز می شد.

۱۶۰۰ شاکی

وی تصریح کرد: این روند طی یکی دو سال بر اساس توافقات انجام شد اما پس از آن به دلیل مغایرت هایی که در این ماجرا وجود داشت، در سه ماه گذشته تا به امروز متأسفانه بیش از ۱۶۰۰ شاکی به این پرونده مراجعه کرده اند. مقامات قضایی».

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: این افراد با دریافت وجه، پرداخت اقساط و تحویل چک، هیچکدام از وجوه مسترد نشد و در این زمینه ۱۱ نفر از عوامل اصلی به اتهام کلاهبرداری و مشارکت در بازپرسی از سوی بازپرس مورد تحقیق قرار گرفتند. ناآرامی سیستم بانکی لند متوقف شد.

نجفی تصریح کرد: به طور جدی به دنبال شناسایی اموال منقول و غیرمنقول هستیم، اموال متهمان نیز شناسایی شده و این روند بر روی اموال افراد ادامه دارد.

وی توضیح داد: هنوز رقم نهایی کلاهبرداری مشخص نشده و تعداد شکایات در حال افزایش است، اما تا امروز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از وجوهی که مردم در قالب سپرده دریافت و جابجا کرده بودند، برگشت داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا