فناوری

کلاهبرداری ۷ میلیاردی با شناسنامه جعلی

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان گفت: در پی مراجعه یک شهروند به یکی از کلانتری های شهر اصفهان و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از وی، پرونده برای رسیدگی به پلیس آگاهی استان ارسال شد. بررسی بیشتر ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان زبده این پلیس موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد دو نفر به بهانه برگزاری عروسی امشب به شرکت اجاره و پخش گروه موسیقی مراجعه کرده و با گرو گذاشتن کارت ملی و شناسنامه خود، یک دستگاه باند را تحویل گرفته اند و یک سیستم پخش به ارزش هفت میلیارد ریال از این شرکت اخذ کرد. بیرون می روند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: شاکیه پس از چند روز با تلفن همراه این افراد تماس گرفت اما پاسخی نداد تا اینکه به موضوع مشکوک شد و از مراجع مربوطه کارت ملی و شناسنامه دریافت کرد. رهن او در مورد آنها پرس و جو می کند و متوجه می شود که مدارک جعلی هستند.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: با دریافت مشخصات ظاهری متهمان و اطلاع از داشتن سابقه، با اقدامات تخصصی و رصد هوشمندانه خود، ظرف چهار روز مخفیگاه آنان را در یکی از اماکن اصفهان شناسایی و با هماهنگی انجام دادند. با مقام قضایی در یک عملیات. وی دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کردند و اظهار داشتند که دستگاه باند و سیستم پخش را از طریق یکی از سایت های واسطه به فروش رسانده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تحویل متهم به مرجع قضایی خبر داد و گفت: پرونده مذکور همچنان مفتوح است و کارآگاهان در تلاش برای شناسایی و دستگیری خریدار اموال کلاهبرداری شده و بازگرداندن آنها به اموال مالباختگان هستند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا