ترندهای روز

کلاهبرداری ۸هزار میلیاردی از طریق پیش‌فروش خودرو

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کیفرخواست پرونده موسوم به طراوت نوین سطیح خودرو پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای استان قزوین صادر شد.

اصغر جهانگیر با اشاره به “تلاش شبانه روزی یکساله اخیر برای انجام و تکمیل رسیدگی به پرونده چند شکایتی موسوم به طراوت نوین سست خوردرو غفاری” خاطرنشان کرد: بیش از ۲۷ هزار نفر از این شرکت شکایت کردند که این موضوع شروع به پیش فروش خودرو کرد. بر این اساس شاکیان مبلغی بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار شرکت مذکور قرار داده بودند که رسیدگی به تمامی شکایات و رسیدگی به آنها طی یک سال گذشته حجم سنگینی از فعالیت دادگاه مربوطه را به خود اختصاص داد.

کلاهبرداری 8 هزار میلیاردی از طریق پیش فروش خودرو

وی افزود: البته مبالغ اولیه توافق شده در قرارداد شاکیان بسیار بیشتر از ۸ همت و در حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده که با ابلاغ عمومی و شروع فعالیت قضایی مسدود شد.

جهانگیر در ادامه به صدور کیفرخواست برای ۲۸ نفر از متهمان این پرونده اشاره کرد و گفت: برای متهم ردیف اول، اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به صورت گسترده و به قصد مقابله با نظام و به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و… مابقی متهمان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به شیوه مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای صادر شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین خاطرنشان کرد: در این زمینه برای دو شرکت طراوت نوین و شیرین نوش صبا تک کیفرخواست و درخواست انحلال صادر شده است.

وی گفت: با تعیین دستگاه قضایی استان قزوین امیدواریم به زودی روند قضایی این پرونده در دادگاه آغاز شود. لازم به ذکر است قوه قضائیه رسیدگی قاطع و در عین حال بازدارنده به این گونه پرونده ها را در اولویت قرار داده است، با این حال مجددا به مردم تاکید می شود قبل از هرگونه سرمایه گذاری در خصوص صلاحیت های فردی و حقوقی این شرکت ها، قانونی بودن فعالیت آنها را رعایت کنند. و عملی بودن وعده هایشان بررسی های لازم را انجام دهند تا به راحتی فریب نخورند و گم نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا