ترندهای روز

کلاهبردار ۱۲۰ میلیاردی اشتباهی با پلیس قرار ملاقات گذاشت و دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی وصول پرونده ای مبنی بر شکایت یک شرکت خدمات کشتیرانی مبنی بر جعل، کلاهبرداری و فروش کالایی غیر از تعداد ۳۵ کانتینر با ارائه اسناد ترخیص جعلی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال موضوع به ترتیب ویژه پیگیری شود کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول شکایت، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به همراه کارشناسان اداره جنایی پلیس آگاهی جهت شناسایی و دستگیری متهم، پرونده را آغاز کردند و اظهارات نماینده قانونی ق. شرکت مذکور با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و ابعاد موضوع. توسط کارشناسان بررسی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کلیه اسناد و مدارک ارائه شده از سوی شرکت مذکور اعم از اوراق ترخیص و چک های ضمانت به کارشناس اصالت خط و امضا ارجاع شد و نتایج بررسی های کارشناسی حاکی از جعلی بودن این اسناد بود. که مدارک ارائه شده جعلی بوده است. پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

سردار جاویدان با بیان اینکه طی اقدامات فنی و تحقیقات از رانندگان حامل کانتینرهای این شرکت، هویت متهم که سابقه کیفری نیز دارد شناسایی و مشخص شد وی قصد داشت کانتینرها را ترخیص و به تهران منتقل کند. استان با ارائه مدارک جعلی. انجام داده است

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: در این رابطه محل اختفای متهم در استان تهران شناسایی و بلافاصله با اخذ وکالت قانونی از شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و اکیپی از ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به تهران مراجعه و با حمایت اطلاعاتی و فنی و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی، متهم در قرار جعلی دستگیر و به استان هرمزگان منتقل شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه حاضر به بیان حقیقت نشد اما در مواجهه با دلایل و شواهد آماری لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که کانتینرها را برای نفع مالی از بندرعباس به تهران منتقل کرده است. با ارائه مدارک جعلی و سپس فروش آنها». .

سردار جاویدان در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر شده با دستور قانونی مناسب روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف مراتب را به پلیس اطلاع دهند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا