اخبار بورس

کلیت بازار سرمایه به چشم انداز صعودی بورس باور ندارد

آیا باز هم شاهد کاهش و بازگشت روند بازار سرمایه خواهیم بود؟

به نظر می رسد سه روز بازار مثبت تحت تاثیر برخی اخبار و شایعات است و با توجه به شدت ریسک سیستماتیک، احتمال وجود روند مثبت در کوتاه مدت کم است روند صعودی بازار طی سه روز معاملاتی اخیر مثبت بوده است، اما بازار عمومی به حرکت صعودی بازار سهام اعتقادی ندارد.

محمدرضا عالمیکارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اخبار بورس وی تصریح کرد: برای سنجش بازار سرمایه باید حداقل ده روز معاملاتی بررسی شود و صرفا بر اساس نتایج مثبت دو سه روزه نمی توان روند کلی بازار را مثبت دانست از بازار سرمایه برای تعیین.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر درگیر تنش‌های منطقه‌ای هستیم و خطر واکنش ایران به رژیم صهیونیستی وجود دارد، می‌توان تصور کرد که با افزایش احتمال، بار دیگر شاهد پاسخ نظامی ایران باشیم بازگشت روند بازار

عالمی بیان کرد: به نظر می رسد روند مثبت سه روزه بازار تحت تاثیر برخی اخبار و شایعات است و با توجه به ریسک سیستماتیک بالا، احتمال وجود روند مثبت در کوتاه مدت کم است. زمانی که این ریسک کاهش یابد و احتمال تعارض کاهش یابد، می توان چشم انداز بازار سرمایه را سنجید.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تزریق نقدینگی و حمایت از بازار در سه روز معاملاتی اخیر به رشد مثبت کمک کرده است. این در حالی است که بازار عمومی اعتقادی به صعودی بودن بازار سرمایه ندارد. در دو روز گذشته، صندوق های طلا تقریبا مثبت بوده اند که نشان می دهد ممکن است دوباره پول به صندوق های طلا سرازیر شود.

وی یادآور شد: بودجه ۱۴۰۴ نسبت به سال گذشته انبساطی تری منعقد شد اما فروش اوراق نسبت به سال گذشته ۱۷۵ درصد افزایش یافت که این امر بازار را ضعیف می کند. باید امیدوار بود که تصمیمات بعدی در بازار سرمایه اتخاذ شود. علاوه بر این، باید تعهد بلندمدت به لغو قیمت‌گذاری اجباری در بخش‌های مختلف کشور داشته باشیم. یکنواخت شدن نرخ دلار و کاهش نرخ های مختلف موجود نیز می تواند به ایجاد بازار شفاف کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا