اقتصاد جهان

کمبود فولاد در بریتانیا پروژه های انرژی را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، گروه مشاوره نیوتن در گزارشی هشدار داد که دولت انگلیس برای دستیابی به هدف خود مبنی بر تولید ۵۰ گیگاوات نیروی بادی فراساحلی تا سال ۲۰۳۰ با مشکلات زیادی مواجه است، مگر اینکه افزایش تولید داخلی فولاد این کشور را افزایش دهد.

این گروه گفت که اتکای بریتانیا به فولاد خارجی برای ساخت توربین‌های بادی مورد نیاز برای پروژه‌های انرژی دریایی می‌تواند هزینه‌ها را افزایش داده و تحویل این پروژه‌ها را کند کند.

دولت بریتانیا در حال حاضر قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ۵۰ گیگاوات برق از مزارع بادی فراساحلی به عنوان بخشی از طرح خود برای کربن زدایی اقتصاد بریتانیا تولید کند.

در این گزارش آمده است که برای دستیابی به این هدف، عرضه فولاد بریتانیا باید بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ به میزان یک پنجم افزایش یابد.

این گروه گفت که در این مدت به ۳.۸ میلیون تن فولاد بیشتر نیاز است که معادل ۲۳ درصد از تولید سالانه فولاد بریتانیا است.

دن پارکر، رئیس شرکت مشاوره نیوتن، در این گزارش گفت: «برای اطمینان از عرضه پایدار فولاد که بتواند تقاضای پیش‌بینی‌شده را با حرکت صنعت به سمت هدف ۵۰ گیگاوات برآورده کند، همکاری این بخش با بریتانیا مهم است.»

این گزارش پس از آن منتشر شد که فولادساز تاتا استیل اعلام کرد که قصد دارد دو کوره بلند زغال سنگ در پورت تالبوت در جنوب ولز را ببندد.

در اوایل سال جاری، این شرکت اعلام کرد که تاسیسات فعلی را با یک کوره قوس الکتریکی جایگزین خواهد کرد که با اهداف انرژی سبز سازگارتر باشد. این کوره به جای کار از ابتدا، فولاد را از ضایعات فلزی ایجاد می کند.

از آنجایی که کوره های بلند از سنگ معدن و زغال سنگ وارداتی کار می کنند، برخی می گویند که فناوری جدید می تواند امنیت انرژی بریتانیا را بهبود بخشد.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان همچنین می گویند که کوره های قوس الکتریکی برای تولید همان ظرفیت کوره های فعلی با مشکل مواجه خواهند شد که این امر انگلستان را بیشتر به فولاد خارجی وابسته می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا