ترندهای روز

کمدین باسابقه ایرانی غریبانه از میان ما رفت

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بهزاد اشتیاقی بازیگر و کمدین پیشکسوت کشورمان که در دهه ۱۳۵۰ با بازی در نقش «آقای مربوطه» به همراه همسر سابقش شخصیت اصلی یکی از برنامه های طنز تلویزیونی بود، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

کمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشت

از سال ۱۳۵۳ برنامه های کوتاه طنز «آقا و خانم بشن» بعد از خبر ساعت ۲۱ پخش می شود. بهزاد اشتیاقی و فرشته هوشمند بازیگران این برنامه تلویزیونی از چهره های شناخته شده سال های پایانی فعالیت تلویزیونی در دوران پیش از انقلاب اسلامی بودند.

کمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشتکمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشت

خبر درگذشت این هنرمند پیشکسوت که علاوه بر بازیگری و کارگردانی در عرصه نقاشی و مدلینگ نیز فعالیت می کرد، بار دیگر گوشه ای از تاریخ را یادآور شد: مجموعه ای از سریال هایی که در سال های دور پخش شده و امروز در تاریخ ثبت شده است. خاطره چند ایرانی

کمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشت

چهره هایی چون حسن خیاط باشی، نوذر آذری و کارگردانان مطرحی چون علی حاتمی و ناصر تقوایی که سریال های پرمخاطب آن سال ها را ساختند، هر کدام بخشی از خاطره تکرار نشدنی تلویزیون شده اند.

خیاط خوبی باش

کمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشت

حسن خیاط باشی با برنامه پرمخاطب «شبکه صفر» و شخصیت «مهندس بیلی» همچنان به یادگار مانده است. سریالی طنز با رویکردی انتقادی به مسائل روز جامعه ایران که یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون در سال ۵۶ بود که محبوبیت این برنامه باعث شد خیاط باشی همچنان با نام مهندس بیلی شناخته شود. مجموعه تلویزیونی «خارج از محدوده» نیز یکی دیگر از ساخته های خیاط باشی برای تلویزیون است که در قسمت های کوتاهی از مشکلاتی چون ترافیک، گرانی، صف اتوبوس، کمبود تاکسی به صورت طنز انتقاد می کرد.

پرویز سید

کمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشت

پرویز صیاد که برای بسیاری از ایرانیان یادآور «صمد» است، یکی از پرکارترین چهره های تلویزیونی در ساخت این سریال بود. «اختاپوس»، «سرکار استوار»، «خانم صمد بالاتر از خطر» سه سریال شناخته شده صیاد در تلویزیون هستند. «اختاپوس» با ایده تریبونی که در آن شخصیت های مختلف خلق می شد و با زبانی طنز مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روز را نقد می کرد، طرح اولیه ابراهیم گلستان و پیشنهاد او به پرویز صیاد بود. این برنامه با بیش از ۱۵۰ قسمت طولانی ترین برنامه تلویزیونی سال های قبل از انقلاب است.

نوذر آذری

کمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشت

مجموعه تلویزیونی «ایتالیا ایتالیا» با بازی نوذر آذری در نقش «قطبه» از دیگر برنامه های خاطره انگیز تلویزیون است. شخصیت قطبه در این سریال یکی از شیرین ترین شخصیت های تلویزیونی ایران است که هنوز هم در فرهنگ عامه از گفته هایش استفاده می شود.

«خانه قمر خانم»، «آلاخون والاخون» و «مورچه دره» از دیگر برنامه های پرمخاطب تلویزیون هستند که هنوز در خاطرات مردم نقش بسته اند. در کنار سریال های طنز، سریال های تاریخی نیز بخشی از مجموعه پرکار تلویزیون است. سریال های «دلیران تنگستان»، «سلطان صاحبقران»، «سمک عیار» و «آتش بی دود» از جمله برنامه های نمایشی تاریخی آن دوره هستند.

کمدین پیشکسوت سینمای ایران به طرز عجیبی درگذشت

«سریال دای جان ناپلئون» نوشته ناصر تقوایی که بر اساس رمان معروفی به همین نام از ایرج مسچ زاد ساخته شده است، به دلیل کیفیت بالای ساخت و محبوبیتی که در بین مخاطبان به دست آورد، افتخاری برای سریال سازی ایران شد. دهه ۱۳۵۰ و سالهای پس از آن. . مجموعه های داستانی چون «آدم به آدم»، «آدم کاگزی»، «طلاق»، «جنگجوی سرگردان»، «خانه بی زن»، «زیر بازارچه» و «غریبا» نیز یادآور دوره ای از فعالیت تلویزیونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا