اخبار اقتصاد ایران

کمک ۲۰۰ میلیاردی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مددجویان بهزیستی

بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف حمایت بیشتر از مددجویان سازمان بهزیستی ۲۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مردم جامعه هدف این سازمان برای تامین هزینه های درمان پرداخت می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان که به ریاست دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در قالب توشیح برگزار شد. ۲ تفاهم نامه، کمک های بانک به سازمان بهزیستی گسترش یافت.
در اولین تفاهم نامه که به امضای دکتر سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسید. مهر ایران و «علی محمد قدری» رئیس سازمان بهزیستی این بانک متعهد شدند برای تامین هزینه های درمان، ۲۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مردم جامعه هدف سازمان بهزیستی بپردازند. این کمک هزینه به نیازمندان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور تعلق می گیرد.
طبق تفاهم نامه دوم بانک قرض الحسنه مهر ایران به اعضای جامعه هدف پروژه «هیاران مهر» تحت عناوین ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش و نیازمندان به آموزش افراد مناطق محروم و کمک هزینه های درمان نیازمندان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور پرداخت می کند.
مجموع این تسهیلات تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد ریال و سقف فردی هر وام ۲۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۴ ماهه و کارمزد ۴ درصد خواهد بود. طرح شرکا مهر بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از طرح های مسئولیت اجتماعی این بانک است که در آن خیرین در چارچوب توافقنامه صلح، پولی را در اختیار بانک قرار می دهند و بانک از این منابع به فقرا وام قرض الحسنه پرداخت می کند.
لازم به ذکر است وام های پرداختی به افراد تحت پوشش بهزیستی مستقل از تسهیلات وام به بانک و بانک قرض الحسنه می باشد. مهر ایران تاکنون ۲۲ هزار وام به مبلغ ۱۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال در چارچوب تبصره های ۱۶ و ۱۸ به مددجویان بهزیستی پرداخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا