اخبار اقتصاد ایران

کمک ۲۰۰ میلیاردی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیماران اتیسم

اقدامات مسئولیت اجتماعی بانک مهربانی ها ادامه دارد

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه اقدامات مسئولیت اجتماعی خود در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال به خانواده های دارای فرزند اوتیسم پرداخت می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک قرض الحسنه مهر ایران در چارچوب تفاهم نامه با انجمن اوتیسم ایران، ۱۰۰۰ وام ۲۰ میلیون تومانی (در مجموع ۲۰ میلیارد تومان) به خانواده های دارای فرزند اوتیسم پرداخت می کند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه اقدامات مسئولیت اجتماعی خود به خانواده های معرفی شده توسط انجمن ایران اوتیسم وام پرداخت می کند.

دکتر سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست امضای تفاهم نامه با انجمن اتیسم ایران گفت: مسئولیت اجتماعی یکی از رویکردهای اصلی بانک قرض الحسنه است. مهر ایران نام برده شده و این بانک به عنوان متولی اصلی قرض الحسنه در کشور توجه ویژه ای به این حوزه دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه سامانه های آنلاین بانک کامل است و ارائه خدماتی مانند افتتاح حساب، درخواست وام، چک و سفته الکترونیکی و … از طریق موبایل بانک، پیشخوان مجازی و کیوبانک می تواند نقش جدی در کاهش مردم داشته باشد. مراجعه به شعبه و افراد معرفی شده از انجمن اوتیسم ایران نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند.

تسهیل فرآیند پرداخت وام برای بیماران اوتیسم

شمسی نژاد خاطرنشان کرد: سقف انفرادی تسهیلات پرداختی به خانواده های دارای فرزند اوتیسم به ازای هر فرزند بیمار ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه است. برای خانواده های دارای ۲ و ۳ فرزند بیمار نیز مبالغ ۴۰ و ۶۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۴۸ ماهه در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه اخذ ضمانت نامه وام های مذکور توضیح داد: افرادی که دارای امتیاز اعتباری بالایی هستند وام خود را بدون ضامن دریافت می کنند و سایرین نیز می توانند ضمانت های مختلفی از جمله چک و سفته الکترونیکی ارائه دهند.

سعیده صالح غفاری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن اوتیسم ایران نیز در این جلسه از بانک قرض الحسنه تشکر کرد. مهر ایران در راستای حمایت از بیماران اوتیسم ابراز امیدواری کرد که حمایت بانک از این بیماران در سال آینده افزایش یابد.

همزمان با امضای این تفاهم نامه، وام ۵ فقره ای که پیش از این بایگانی شده بود به حساب خانواده های دارای ۲ و ۳ فرزند مبتلا به اوتیسم واریز شد.

ایجاد صندوق حمایت از اوتیسم ایران منحصراً برای انجمن و در سایت بانک جهت واریز کمک های مردمی با قابلیت اعطای وام مادام العمر از مبالغ جمع آوری شده در این صندوق و همچنین ایجاد امکان دریافت کمک های مردمی برای حمایت از ایران اوتیسم. صندوق در قالب پلتفرم کوبانک و نرم افزار موبایل بانک. از جمله پرونده های همکاری بانک قرض الحسنه مهر انجمن اوتیسم ایران و ایران در آینده خواهد بود.

هزینه ۱۷۰ میلیارد تومانی در حوزه مسئولیت اجتماعی طی یک ماه

این سومین اقدام بزرگ بانک قرض الحسنه است مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی است که در یک ماه اخیر در حال انجام است.

اواسط دی ماه بود که بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف حمایت بیشتر از مددجویان سازمان بهزیستی متعهد شد برای تامین هزینه های درمان ۲۰ میلیارد تومان کمک رایگان به مردم جامعه هدف سازمان بهزیستی بپردازد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان و سقف وام انفرادی ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماهه به افراد جامعه هدف پروژه “هامیاران” مهر» تحت عناوین ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش و نیازمندان به آموزش افراد مناطق محروم و کمک هزینه های درمان نیازمندان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور پرداخت می کند.

همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران هفته گذشته در قالب تفاهم نامه با دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری متعهد شد در مجموع ۳۰ میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست، جویای کار و کارآفرین پرداخت کند.

مجموع وام های ارائه شده توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و انجمن اوتیسم تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت می کند. با توجه به کمک ۲۰ میلیارد تومانی رایگان این بانک به مشمولان بهزیستی، این بانک در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان به ۳ موسسه مذکور کمک کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا