ورزشی

کنایه سنگین محمد مایلی‌کهن به برانکو

محمد مایلی کهن معتقد است با کادر فنی تیم ملی ناعادلانه برخورد شد و نباید این اتفاقات در فولادشهر می افتاد. در رابطه با مسائل مختلف فوتبال ایران با محمد مایلی کهن گفت و گو کرده ایم که آخرین صحبت های او را در ادامه می خوانید:

از تیم ملی شروع کنیم. بازی را بردیم اما عملکرد تیم ملی خیلی ها را راضی نکرد و حتی در ورزشگاه علیه کادر فنی و سرمربی شعار دادند.

ابتدا باید درگذشت پدر گرامیش خداداد عزیزی را به این بزرگوار تسلیت عرض کنم. در مورد تیم ملی هم باید گفت که فوتبال هم همینطور است. به هر حال یک روز تیم خوب بازی می کند و یک روز به دلایلی عملکرد خوبی را شاهد نیستیم. باز هم خدا را شکر بازی را بردیم و هر سه امتیاز مال ما بود. این فراز و نشیب ها فقط مربوط به تیم ملی ایران نیست. کره جنوبی با فلسطین مساوی شد. کره کجا، فلسطین کجا؟ چین با همین آقای برانکو که به قول بعضی ها بهترین مربی دنیاست، هفت گل از ژاپن خورد. شعارهایی که در فولادشهر شنیدیم کم لطفی بود و در طول سال های بعد از انقلاب همه بزرگان فوتبال ما که مربیگری کرده اند با آنها روبرو شده اند. از علی پروین و علی دایی تا مرحوم ناصر حجازی و منصور پورحیدری. به نظر من بخش قابل توجهی از این شعارها ناشی از تعصبات باشگاهی است.

تیم ملی روز سه شنبه باید به مصاف میزبان خود در امارات برود. کشوری که خاطره خوبی از حضور در آن برای فوتبال ایران داشتم و به همراه شما در امارات در سال ۹۶ به شایستگی در جام ملت ها سوم شدیم. به نظر شما می توانیم امارات را به خانه ببریم؟

بله قربان چرا نتوانیم؟ در همان جام ملت های امارات که گفتید کره جنوبی و عربستان را شکست دادیم که به پیروزی های تاریخی تبدیل شد. مطمئن باشید در خانه توانایی شکست امارات را داریم و نباید دیدار با قرقیزستان را ملاک سنجش میزان قدرت و توانایی تیم ملی ایران دانست. مطمئنم که توانایی بردن امارات را داریم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. البته برای من عجیب است که برخی در چنین شرایطی از کمبود امکانات صحبت می کنند. اگر وضعیت فعلی تیم ملی را با همان ۲۸ سال پیش که من سرمربی بودم مقایسه کنید، متوجه می شوید که امکانات اصلا قابل مقایسه نیست. الان خوشبختانه تیم ملی انواع و اقسام امکانات مناسب را دارد اما در آن زمان نه تنها زمین تمرینی مناسبی نداشتیم، بلکه ملی پوشان در اتاق های ۸ نفره اسکان داده شدند! خدا را شکر که فوتبال نان آورد و به خیلی ها خدمت کرد.

مهدی طارمی بعد از بازی با قرقیزستان صحبت هایی کرد که با واکنش بچه های نسل ۹۸ مواجه شد. بازیکنانی که اغلب شاگرد خود شما هستند

ببینید مهدی طارمی نظرش را گفته و من نمی خواهم با این شرایط وارد آن ماجرا شوم، اما معتقدم شرایط صعود به جام جهانی ۹۸ با این روزهایی که بیش از ۸ تیم از آسیا هستند، کاملا متفاوت است. صعود به جام جهانی جام جهانی خیلی سخت تر بود.

شما به برانکو اشاره کردید. مردی که با تیم ملی چین شکست سنگین ۷ بر صفر مقابل ژاپن را تجربه کرد. او در مقطعی سرمربی تیم ملی ایران بود، اما هنوز هم گروهی از کارشناسان و پیشکسوتان معتقدند که برونکو به جای اینکه برانکو لطفی به فوتبال ایران باشد، ایران به او لطف داشته و باعث شده تا او در موقعیت های بهتری قرار بگیرد. هدایت تیم ملی کشورمان و پرسپولیس. قرار داده شود

ما خیلی از این لطف ها را کرده ایم. یحیی گل محمدی بنده خدا داشت با پرسپولیس نتیجه می گرفت اما می گفتند این همان تیمی است که اسکلتش را آقای برانکو تاسیس کرده است! در فوتبال ایران مرغ همیشه همسایه غاز است. ببینید الان با جواد نکونام چه معامله ای می کنند. آنها می خواهند از نکونام جدا شوند تا یک سرمربی خارجی به دلخواه خود بیاورند. با نکونام به خاطر ایرانی بودنش اینجوری برخورد میشه ولی مطمئن باش اگه استقلالی ها یه سرمربی خارجی میداشتند و در سه هفته ۴ امتیاز میگرفتند هیچ وقت با او این کار را نمیکردند.

راستی جمعه شب رسانه ها تو را در مهمانی باشگاه پرسپولیس ندیدند. به دلیل مشغله زیاد حضور نداشتید؟

جشن پرسپولیس؟ پرسپولیس جشن گرفت؟

بله شانزدهم شهریور جشن گرفتند و جمعی از بزرگان این باشگاه را دعوت کردند. دعوت نشدی؟

نه من اصلا در جریان نیستم و به چنین مراسمی دعوت نشدم. در این زمینه با من تماسی گرفته نشده است.

آیا می توان محمد مایلی کهن را به جشن پرسپولیس دعوت نکرد؟ فردی که ۱۴ سال در این تیم بازی کرد و سال ها مربی آن بود.

من دعوت نشدم. حتما اشتباه کردم که برای پرسپولیس بازی کردم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا