ترندهای روز

کنایه سنگین یک روزنامه به محمود احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این روزنامه با اشاره به پایان مجلس یازدهم نوشت: مجلس جدید فارغ از تعداد آرای اخذ شده قانوناً مجلس کل ملت است و این اصل بیش از مال جیب نمایندگان است. سرمایه مردم است به هر حال بخش عظیمی از امور و سرنوشت آنها به نشست و برخاست این مجلس گره خورده است.

کنایه سنگین یک روزنامه به محمود احمدی نژاد

ارزیابی کارنامه مجلس قبل قطعا می تواند کارنامه مجلس جدید را به میانگین قابل قبول تری برساند. مشروط بر اینکه برخی درها به پاشنه برخی دیگر بچرخد و عبرت ها بیش از پیش ابزار عمل در جهت منافع ملی و به ویژه متضمن همبستگی قوی تر مردم باشد. همبستگی که نتیجه سوگواری ملی اخیر بود که بخش هایی از کشور را تحت تاثیر قرار داد.

پس از ۱۱ دوره تجربه مجلس پس از انقلاب، باید از منتخبان این مجلس انتظار داشت که اولویت ها به ویژه معیشت و اقتصاد و رهایی از تحریم های فلج کننده را برای تداوم و تحکیم همبستگی ملی پایدار بیش از گذشته به رسمیت بشناسند. باید دست به کار شوند و حتی برخی از حاشیه های بدون اولویت گذشته را پاک کنند و گسیختگی ها را برطرف و ترمیم کنند.

ایران تحلیلات غیرمنتظره ریاست جمهوری که در پیش است نیز از این دایره اولویت ها جدا نیست. یقیناً سه سال گذشته در شاخص آمار و ارقام و البته با احتساب زحمات خادمینی که در پایان سه سال بازنشسته شدند، می تواند چراغی برای آینده باشد. مشروط بر اینکه سنگینی عزاداری که به حق سنگین بود، بر واقعیت های موجود سایه افکنده و تدبیر و احساس راه را بر یکدیگر تنگ نکند.

امتحان کردن سوژه ها اشتباه است. قطعا تلاش و خدمت و ندانستن شب از روز شرط لازم مدیران اجرایی است; مانند برنامه و راهبرد حرکت و دانش و بصیرت در جهت رفاه کشور و ملت شرط کافی برای آن است.

معقول به نظر نمی رسد که در ایران تحلیلات زودهنگام ریاست جمهوری روی همان پاشنه های شناخته شده و آشنا بچرخد که امتحانش را پس داده و نسخه های آزمایش شده دوباره امتحان شوند و آنهایی که چهار یا خرج کرده اند. هشت سال استراحت، دوباره میل به زین کردن اسب قدرت بر سر. بیار و بجنگ پشت این خیابون و دوباره چهار سال یا بیشتر روز از نو!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا