طلا و ارز

کنترل قیمت دلار با عرضه شمش طلا در مرکز مبادله







سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز درباره تاثیر حراج شمش طلا بر بازار ارز گفت: با عرضه طلا و تامین نیاز مصرف کنندگان، تاثیر آن بر بازار طلا و بازار ارز خواهد بود. قابل مشاهده باشد



به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی گفت: دیروز (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) پنجمین حراج حضوری شمش طلا با عرضه ۱۱۲ شمش یک کیلویی و معامله ۹۴ شمش در مرکز مبادلات طلا و ارز برگزار شد. میانگین قیمت طلا در این حراج سه میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان بود.

شمش طلا ۲۰۰ کیلویی را در مرکز مبادلات خرید و فروش کنید

وی افزود: از ۷ فروردین ماه که اولین حراج حضوری در آن برگزار شد، این حراج به صورت منظم هر هفته روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار می شود که تاکنون پنج حراج برگزار شده و در مجموع ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رسیده است. معامله شده است.

بالسینی با بیان اینکه شمش های فروخته شده متعلق به صادرکنندگان است، تصریح کرد: صادرکنندگان برای انجام تعهدات ارزی خود شمش طلا را وارد کردند. زمانی که این طلای متعلق به صادرکنندگان به فروش می رسد، منابع ریالی در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد که می تواند در فرآیند تولید و صادرات استفاده شود. در واقع به سرمایه در گردش تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک می کند.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران تصریح کرد: یکی دیگر از نتایج این اقدام این است که نیاز مصرفی طلا از طریق مرکز مبادلات تامین می شود.

وی تحویل شمش طلا را در جلوگیری از نوسانات بازار طلا و جواهر موثر دانست و گفت: تحویل و فروش نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کمتر از ۲۰ روز در ۲۰ روز گذشته مضافاً به صادرکنندگان کمک کرده است. پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان در اتحادیه طلا و ارائه جواهرات.

تاثیر حراج شمش طلا بر بازار ارز

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی و طلا گفت: هر هفته حراج شمش طلا روزهای یکشنبه و سه شنبه متناوب از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در محل صرافی برگزار می شود. حراج بعدی، مرحله ششم فروش، روز سه شنبه (۱۷) برگزار می شود. بهمن ماه) خواهد بود









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا