ترندهای روز

کنکور سراسری ۱۴۰۴ چه شکلی است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

کنکور دوباره تغییر می کند. این را می توان از متن نامه رئیس جمهور به ۶ نهاد و وزارتخانه فهمید. مسعود مزکیان اعلام کرده است که این ۶ موسسه باید تمامی سهمیه های سنجش و پذیرش دانشجو را بررسی و تقسیم استانی سهمیه ها را برای تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرا از ۱۴۰۵ به ستاد علم و فناوری دبیرخانه پیشنهاد دهند. این شورا

آزمون ۱۴۰۴ چگونه است؟

طبق آخرین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور ۱۴۰۴ دروس عمومی وجود نخواهد داشت اما در عوض سوابق تحصیلی نقش بسزایی در نتیجه کنکور دارد. در واقع داوطلب کنکور باید در امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم نمرات خوبی کسب کند. چون ۶۰ درصد آزمون ۱۴۰۴ معدل این نمرات است. نکته بعدی این است که این کنکور سالی دو بار برگزار می شود و داوطلبانی که در هر آزمون نمره بهتری کسب کنند ملاک موفقیت و افق میهن رشته آنها خواهد بود. نتیجه آزمون تا ۲ سال اعتبار دارد و همه این موارد شانس موفقیت داوطلب را افزایش می دهد. قرار نیست این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور پیش رو نقض شود.

اعتراض داوطلبان کنکور داستان اصلی است

پس از برگزاری امتحانات نهایی تابستان امسال و اتفاقات چالش برانگیز تصحیح اوراق این آزمون که تاثیر قطعی در کنکور ۱۴۰۴ دارد، بسیاری از داوطلبان به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراض کردند و گفتند که با این شیوه. از تصحیح اوراق که پر از اشکال بود، نمرات این آزمون نباید در کنکور تاثیری داشته باشد، اما حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر این شورا گفت که این درخواست را نمی پذیرند و تاثیر معدل در کنکور امسال قطعا ۶۰ درصد خواهد بود.

کنکور سراسری 1404 چگونه است؟

نظر نمایندگان مجلس

در ادامه این چالش اعضای کمیسیون آموزش شورای اسلامی وارد شدند و گفتند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور معتبر نیست و مجلس باید به عنوان قانونگذار در این باره نظر دهد. . آنها در نامه ای به مسعود بزیکیان رئیس جمهور کشور خواستار لغو این فرمان شدند. احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در این خصوص گفت: این مصوبه نه استرس را کاهش داده و نه مافیای کنکور را کنترل کرده است، در اسرع وقت دستور تعلیق جنجالی و ناعادلانه را صادر کنید. تصمیم شورا».

دستور رئیس جمهور چیست؟

اما روز گذشته مسعود مزکیان رئیس جمهور از پایان این اختلاف ۳ ماهه خبر داد و در نامه ای خطاب به وزارت علوم، سازمان سنجش کشور و ۴ نهاد دیگر گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه با سازمان سنجش کشور و ارزیابی نظام آموزشی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در مورد بررسی همکاری کند. از کلیه سهمیه های سنجش و پذیرش دانشجو و طرح تقسیم استانی سهمیه ها برای تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرا از سال ۱۴۰۵. به ستاد علم و فناوری دبیرخانه این شورا پیشنهاد دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا