اخبار اقتصاد ایران

کوروش کمپانی هم از اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مجوز داشته هم از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که نه در پروانه های صنفی که اتحادیه ها به این شرکت اعطا کرده اند و نه در نماد تجارت الکترونیکی شرکت، عنوان «پیش فروش» وجود ندارد و تنها مجوز «فروش» به آن داده شده است. شرکت. است. اما «پیش فروش» نیاز به مجوز مالی جداگانه دارد که باید از مرجع مربوطه اخذ می شد که این شرکت فاقد آن بود.

ایران تحلیل، بر اساس اعلام ستاد خبری وزارت حریم خصوصی، شرکت کروش دارای مجوز از اتحادیه فروشندگان صوتی تصویری و تلفن همراه و اتحادیه دستگاه های مخابراتی تهران است، اما مجوزی از اتحادیه فروشندگان صدا و تصویر و تلفن همراه تهران دریافت نکرده است. وزارت حریم خصوصی

دفتر رسانه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شرکت کوروش پردازان آیسا با نمایندگی امیرحسین شریفیان با نام تجاری شرکت کوروش در سال ۱۴۰۰ مجوز خرده فروشی تلفن همراه را از اتحادیه فروشندگان صوتی تصویری و تلفن همراه دریافت کرد. در تهران وی در سال ۱۴۰۱ نیز از اتحادیه دستگاه های مخابراتی تهران مجوز خدمات پس از فروش گرفت و بنابراین هر دو مجوز مربوط به تجارت بود.

بر اساس قوانین جدید مصوب شورای اسلامی و اطلاعیه های مرکز مقررات زدایی وزارت اقتصاد، حداکثر تسهیل در اعطای پروانه کسب انجام شود و این یک الزام قانونی است.

بر اساس گزارش مرکز اصناف، در زمان صدور هر دو پروانه کسب این شرکت، استعلامات قانونی لازم از مراجع قانونی انجام شده است. همچنین بر اساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک، در زمان صدور این سند، استعلام سوابق از نیروی انتظامی انجام شد؛ بنابراین در هیچ یک از موارد منع قانونی برای صدور مجوز وجود نداشت.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که نه در پروانه های صنفی که اتحادیه ها به این شرکت اعطا کرده اند و نه در نماد تجارت الکترونیکی شرکت، عنوان «پیش فروش» وجود ندارد و تنها مجوز «فروش» به آن داده شده است. شرکت. است. اما «پیش فروش» نیاز به مجوز مالی جداگانه دارد که باید از مرجع مربوطه اخذ می شد که این شرکت فاقد آن بود.

موضوعی که بارها در رسانه ها اعلام شده این است که هنگام خرید از فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی باید بررسی کنید که فروشگاه دارای چه مجوزی است. این موضوع به ویژه در مواردی که «پیش فروش» انجام می شود، باید مورد توجه قرار گیرد، خواه شرکت دارای مجوز مؤسسه مالی یا لیزینگ یا جمع سپاری مالی و امثال آن باشد یا خیر. در غیر این صورت صلاحیت اخذ وجه از مردم را ندارد.

بر اساس این گزارش، اگر مشتریان یک شرکت تاریخ صدور این محصول یک شرکت را بررسی کنند و مشاهده کنند که مدت کوتاهی از صدور این محصول و همچنین در مجوز آن می گذرد، فقط به فروش می رسد و ” پیش فروش مجاز نیست، نباید برای اعتماد چنین شرکتی برای خرید کالا از قبل، آن هم در مقادیر بالا، استفاده شود.

همچنین در این گزارش آمده است که این امر نباید به عنوان مجوز تلقی شود و در مورد شرکت کروش مرجع صدور مجوز اتحادیه های صنفی بوده است. نماد تجارت الکترونیک یا inmad تابلویی است که در وب سایت یک فعال تجاری قرار می گیرد تا مخاطبان وب سایت بتوانند شناسنامه و اطلاعات حقوقی این فعال تجاری را مشاهده کنند و در صورت شکایت از آن، آنها را مشاهده کنند. می توانند شکایت خود را پیگیری کنند. روزانه هزاران شکایت در سامانه اینماد ثبت می شود و بیش از ۲۰۰ هزار اپراتور تجارت الکترونیک در کشور بلافاصله به این شکایات رسیدگی می کنند و در غیر این صورت به حل اختلاف قضایی ارجاع می شوند.

همچنین نهادهای نظارتی و مرجع صادرکننده مجوز می توانند در صورت اثبات تخلف از فعالیت درگاه پرداخت آنلاین صاحب این محصول از طریق تعلیق یا لغو این محصول جلوگیری کنند. بنابراین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نهاد مجوز تلقی نمی شود و توقف این محصول نیز مستلزم اعلام نهادهای نظارتی قانونی و یا اعلام نهاد صدور مجوز است که به محض اعلام در مورد شرکت کوروش.

قابل ذکر است که کل دوره عمر فعالیت محصول این شرکت سه ماه بوده و عمده فروش شرکت از طریق درگاه های پرداخت غیر اینترنتی بوده است.

همچنین در خصوص مجوزهای صنفی شرکت کوروش تاکید می شود که بیش از سه میلیون مجوز صنفی در کشور وجود دارد که نظارت بر آنها بر اساس قانون به ۸۰۰۰ اتحادیه و ۴۰۰ اتاق صنفی واگذار شده است و وزارت حراست دارای بالادستی است. کنترل بر عملکرد اتاق های بازرگانی به طور مشخص و در صورت لزوم در این مورد، کمیسیون نظارت بر صنوف استان تهران بر عملکرد اتحادیه ها و اتاق های اصناف استان تهران نظارت دارد و در صورت اثبات عدم موفقیت اتحادیه صدور پروانه، قطعا با آن برخورد خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که اتحادیه ها فقط درخواست پلمب صنفی را به نیروی انتظامی ارائه می کنند و پلمب اتحادیه به دلیل ضرورت طی مراحل قانونی با فاصله زمانی انجام می شود. همچنین در مواردی که نیاز به تشکیل پرونده قضایی و کیفری باشد، صدور رأی قطعی مستلزم مهلت زمانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا